Calafell replantejarà l’aparcament a les zones de gran afluència del municipi

24/04/2017

L’Ajuntament de Calafell vol replantejar tot el sistema d’aparcament a les zones de gran afluència del municipi. L’equip de govern compta amb un estudi que va encarregar i que planteja diferents opcions. Ja han començat les converses amb les associacions veïnals i de comerciants, així com amb els grups polítics de la corporació, per mirar d’arribar a un consens, tant polític com ciutadà, en una qüestió sensible com aquesta.

Segons avança l’alcalde, Ramon Ferré, “a les zones més turístiques de Calafell, i en època de temporada alta, la demanda d’estacionament és molt més alta que l’oferta. Per això hem de buscar solucions que siguin eficaces des del punt de vista de la mobilitat, com la rotació, però amb unes tarifes molt baixes, que no penalitzin ni al veïnat ni al comerç”.

Però també hi ha dades molt peculiars sobre la descompensació entre oferta i demanda. Per exemple, l’estudi realitzat ha detectat que només a la zona de l’Estany i de Mas Mel hi ha més de 10.000 places d’aparcament en edificis particulars. “Hem d’aconseguir que aquestes places s’utilitzin i que els seus titulars no deixin el cotxe al carrer”, apunta l’alcalde.

Per aquest conjunt de factors, afegeix Ferré, “estem treballant amb la idea d’un sistema de rotació diferent a l’actual. A la zona blava s’hi afegirà una zona taronja, operativa només al juliol i a l’agost, en tots dos casos amb millors tarifes que les actuals, fins i tot amb tarifes planes per als veïns”.

La regulació inclourà tota la façana marítima, entre el Passeig Marítim i la via del tren, amb una extensió al centre de Segur. Es creen tres zones, dues de zona blava (una part del nucli de la Platja i Segur centre) i una de taronja, la resta. Per fer aquesta distribució i diferenciar la zonificació s’ha valorat la demanda i l’oferta d’estacionament, tot tenint en compte el nombre de places existents en pàrquings privats i les que hi ha al carrer, tant les lliures com les regulades, així com les respectives ràtios d’ocupació. 

La proposta que serveix de base a la discussió d’aquesta renovació és la següent:

Zona blava, sector de la Platja (entre la Carrera d’En Ralet i el carrer Àngel Guimerà)
Operativa tot l’any
Horari
A l’hivern, de 9 a 14 hores i de 17 a 20 hores
A l’estiu, de 9 a 14 hores i de 17 a 22 hores
Tarifes
Residents: 0,20 euros/hora
No residents: 1 euro/hora
Temps màxim: 2 hores

Zona blava, sector de Segur Centre
Operativa tot l’any
Horari: de 9 a 15 hores
Tarifes
Residents: 0,20 euros/hora
No residents: 1 euro/hora
Temps màxim: 2 hores

Zona taronja, del carrer Àngel Guimerà al carrer Duero
Operativa de l’1 de juliol al 31 d’agost
Horari: de 9 a 22 hores
Tarifes
Residents a la zona taronja (*)
0,20 euros/hora
1,50 euros/dia
5 euros/setmana
40 euros/temporada (tot juliol i agost)
(*) els comerciants de la zona taronja podran fer ús de la tarifa de temporada

Residents al municipi
0,20 euros/hora
1 euro /matí (9 a 15 hores)
1 euro/tarda (15 a 22 hores)
1,5 euros/dia
7 euros/setmana

No residents
1 euro/hora
4,50 euros/matí (9 a 15 hores)
4,50 euros/tarda (15 a 22 hores)
6 euros/dia
20 euros/setmana

Regulació d’altres bosses d’aparcament

La proposta també posa sobre la taula la regulació de grans bosses d’aparcament existents per damunt de la via del tren, als nuclis de la Platja i de Segur, on existeixen 1.007 places. Es proposa regular les 695 existents al pàrquing del Mercat Municipal i al del Molí del Blanquet, però només als mesos de juliol i agost, i amb tarifa gratuïta per als residents i preus de tarifa plana per a la resta d’usuaris.

En aquest cas, la regulació seria la següent:

Aparcaments del Mercat Municipal i del Molí del Blanquet
Opertiva de l’1 de juliol al 31 d’agost
Horari: 24 hores
Tarifes
Residents: gratuït
No residents
0,75 euros/hora
4 euros/dia (24 hores)
15 euros/setmana
40 euros/mes