L'Ajuntament posa en marxa tres tràmits on line del Servei d'Atenció al Ciutadà

20/07/2010

Tràmits online a calafell.catL'Ajuntament de Calafell ha posat en marxa la tramitació de documents on line (e-administració). En principi seran tres els tràmits que la ciutadania podrà realitzar a través de la web de l'Ajuntament (www.calafell.cat). Es tracta de les instàncies genèriques, petició de cita amb càrrecs electes o personal tècnic i també les queixes i suggeriments.

El tinent d'alcalde de Serveis Interns i regidor, Joan Carles Robert, ha subratllat que es tracta "del primer pas per la implantació progressiva de la tramitació on line, que es completarà més endavant quan l'Ajuntament pugui ser entitat de registre IdCAT i poder oferir als ciutadans el certificat de signatura electrònica".

Per poder fer tramitacions on line cal la signatura electrònica. La intenció de l'Ajuntament és que al darrer trimestre de l'any ja es pugui comptar amb aquest servei i ampliar el nombre de tràmits on line de manera molt notable.

"L'Ajuntament de Calafell aposta per les noves tecnologies i també per estar el més preparat possible per quant la llei d'accés telemàtic sigui d'obligat compliment", assenyala el tinent d'alcalde. La tramitació on line és la tercera fase de l'aposta feta per l'equip de govern en aquest mandat per potenciar el Servei d'Atenció al Ciutadà (SAC), que va començar dotant-lo d'un programari que permet fer un seguiment de tots els expedients ciutadans que es tramiten, de forma presencial, telefònica i ara telemàtica.

L'aposta per les noves tecnologies, a fi de facilitar la tramitació als ciutadans, i la gestió integral de tot el recorregut dels tràmits, es complementa amb la descentralització del servei. Així, Segur de Calafell disposa des de fa uns mesos d'un SAC a les Dependències Municipals, servei que properament farà un salt qualitatiu amb l'adequació i modernització de les instal·lacions. Les Dependències Municipals de la Platja comptaran també amb un SAC.