07/03/2006

Plec de clàusules per a les obres de reforma de l'oficina d'atenció al ciutadà

Al BOP núm. 53 de 4-3-06 i al DOGC núm. 4587 de 7-3-06, ha sortit publicat l'anunci d'aprovació inicial del PLEC DE CLAUSULES i simultània LICITACIÓ per a l'adjudicació de les obres de referència per mitjà de concurs públic obert. Els terminis són els següents: * Data final exposició pública Plec : 30-3-06 * Data final presentació pliques : 3-4-06 / 14 hores.

PLEC DE CLÀUSULES JURÍDICO-ADMINISTRATIVES I ECONÒMIQUES PARTICULARS REGULADORES DEL CONTRACTE D’OBRES, A ADJUDICAR PEL PROCEDIMENT OBERT DE CONCURS, CORRESPONENT A L’EXECUCIÓ DE LES OBRES DE REFORMA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS PER A L’OFICINA D’ATENCIÓ CIUTADANA A LA PLAÇA DE CATALUNYA NÚMERO 1 DE CALAFELL

I. OBJECTE DEL CONTRACTE
1. És objecte del present plec l’adjudicació, per procediment obert i forma de concurs, del contracte d’execució de les obres de de reforma de les dependències muncipals per a l’Oficina d’Atenció Ciutadana a la Plaça de Catalunya, número 1, de Calafell (concretament, l’adequació de la sala que ocupa la meitat est de la planta baixa de l’edifici consistorial), d’acord amb el projecte redactat per l’arquitecte Josep Maria Jané Casas.
2. El projecte, d'acord amb l'article 124 del Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny (en endavant la Llei), es composa de memòria, plec de prescripcions tècniques, plànols de conjunt i de detall, pla d’obra, estudi de seguretat i salut, estat de medicions i pressupost d’import 159.631,86 € (CENT CINQUANTA-NOU MIL SIS CENTS TRENTA-UN EUROS AMB VUITANTA-SIS CÈNTIMS), IVA inclòs.
3. Tota la documentació obrant en el projecte d’obres té caràcter contractual.
II. PRESSUPOST BASE DE LICITACIÓ
1. S'estableix un tipus de licitació de 159.631,86 € (CENT CINQUANTA-NOU MIL SIS CENTS TRENTA-UN EUROS AMB VUITANTA-SIS CÈNTIMS), IVA inclòs, a la baixa.
2. Aquest preu es considera preu cert contractual i inclou totes les despeses directes i indirectes que el contractista hagi de realitzar per a l’execució de les obres, així com les despeses que siguin necessàries per obtenir autoritzacions, llicències, prestacions, documents o qualsevol altre necessaris per a la realització del contracte.
III. FINANÇAMENT DE LES OBRES
La quantitat per la qual s’adjudiqui aquest contracte es farà efectiva amb càrrec a la partida núm. 320/12346/6270911 del pressupost municipal vigent.
IV. PAGAMENT DEL PREU
1. El contractista tindrà dret a l’abonament de les obres realment efectuades de conformitat amb el preu fixat en l’adjudicació del contracte i el de les seves modificacions, si les hagués, mitjançant certificacions subscrites per la direcció tècnica, amb l’informe favorable dels Serveis tècnics de l'Ajuntament, i aprovades per la Junta de Govern Local.
2. L'obra certificada vindrà, respecte del projecte, amb la reducció corresponent a la baixa, si s'hagués produït.
3. Els abonaments al contractista resultants de les certificacions expressades tenen el concepte de pagaments a compte, subjectes a les rectificacions i variacions que es produeixin en la medició final i sense suposar de cap manera aprovació o recepció de les obres que comprèn.
V. REVISIÓ DE PREUS
El preu del contracte no podrà ser objecte de revisió.
VI. SISTEMA D’ADJUDICACIÓ
La forma d’adjudicació del contracte serà pel sistema de concurs obert i mitjançant procediment urgent.
VII. DURACIÓ DEL CONTRACTE I TERMINI D'EXECUCIÓ DE LES OBRES
1. S'estableix un termini màxim d'execució de les obres de tres (3) mesos, comptats a partir del dia natural següent a la data de la signatura de l'acta de comprovació del replanteig, que tindrà lloc un cop signat el contracte.
2. La comprovació del replanteig s’efectuarà de conformitat amb el que es disposa en els articles 139 al 141 del Reglament i un exemplar de l’acta es remetrà a l’òrgan de contractació per a formar part integrant del contracte a efectes de la seva exigibilitat.
3. Les pròrrogues contractuals, en el cas de concedir-se, seran acordades de forma expressa.
VIII. CAPACITAT I SOLVÈNCIA PER CONTRACTAR
1. Estan facultades per contractar les persones naturals o jurídiques, espanyoles i estrangeres que, tenint plena capacitat d’obrar, no es trobin compreses en alguna de les circumstàncies que assenyala l’art. 20 de la Llei.
2. De conformitat amb el que disposa l’article 25 de la Llei, serà requisit necessari per participar en la licitació que el contractista hagi obtingut, amb caràcter previ a la presentació de pliques, la classificació empresarial en el Grup, Subgrups i Categories següents, tal i com determinen els articles 25 al 36 del Reglament.
GrupSubgrupCategoria
C4c
C6c
C7c
C8c
I9c

IX. LLOC I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LES PROPOSICIONS
1. Cada licitador només podrà presentar una proposició.
2. Les proposicions, amb la documentació preceptiva, es presentaran durant el termini de vint-i-sis dies naturals a partir de la públicació de la convocatòria de concurs al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i al Butlletí Oficial de la Província (BOP). El termini de presentació de proposicions es computarà a partir de la data de l’última de les publicacions efectuades.
3. Les proposicions es presentaran al Registre General de l’Ajuntament de Calafell (Bisbe Català núm. 7. Calafell), quedant exclosa la presentació per qualsevol altre mitjà.
4. La presentació de les proposicions suposa l’acceptació incondicionada per part del licitador del present Plec de clàusules administratives particulars.
5. Una vegada presentada una proposició, no podrà ser retirada.
6. Els licitadors presentaran dos sobres, signats i tancats, de forma que quedi garantit el secret del seu contingut, i que s’assenyalaran amb els números 1 i 2. A cadascun figurarà el nom del/la licitador/a, domicili i títol de l’obra, i inclourà la documentació que tot seguit s’indica:

Sobre núm. 1
Portarà la menció “Documentació tècnica i administrativa per a participar al concurs públic corresponent a les OBRES RELATIVES AL PROJECTE DE REFORMA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS PER A L’OFICINA D’ATENCIÓ CIUTADANA A LA PLAÇA DE CATALUNYA NÚMERO 1 DE CALAFELL”, amb la signatura del/la licitador/a o persona que el/la representi. Haurà de contenir la següent documentació:
1.- Document justificatiu d’haver constituït la garantia provisional a favor de l’Ajuntament de Calafell, en la quantia prevista en aquest Plec.
2.- Document acreditatiu de la classificació del licitador, expedit per la Junta Consultiva de Contractació del Ministeri d’Hisenda, per la Generalitat de Catalunya o per una altra Comunitat Autònoma (sempre que en aquest últim cas s’hagi practicat la inscripció en el Registre Oficial d’Empreses Clasificades).
3.- Documents acreditatius de la personalitat i capacitat jurídica i d’actuar del licitador:
a) Si l’empresa és una persona jurídica, haurà de presentar còpia autenticada o testimoni notarial de l’escriptura de constitució i de modificació, en el seu cas, inscrites al Registre Mercantil, així com el Codi d’Identificació Fiscal.
b) Per als empresaris individuals serà obligatòria la presentació de còpia compulsada, notarial o administrativament del Document Nacional d’Identitat, o el que, en el seu cas, el substitueixi reglamentàriament, així com el Número d’Identificació Fiscal.
4.- Documents acreditatius de la representació:
a) Els que compareguin o signin proposicions en nom d’un altre presentaran poder de representació, validat pels Serveis Jurídics de l’Ajuntament de Calafell.
b) Si l’empresa fos persona jurídica, el poder general haurà de figurar inscrit, en el seu cas, en el Registre Mercantil. Si es tracta d’un poder especial per un acte concret no serà necessari el requisit de la seva prèvia inscripció al Registre Mercantil.
c) Igualment, la persona representant haurà d’acompanyar còpia compulsada, notarial o administrativament, del seu Document Nacional d’Identitat.
5.- En el supòsit que dos o més empresaris presentin una oferta conjunta de licitació, constituint una Unió Temporal, cadascun haurà d’acreditar la seva capacitat, personalitat i representació, havent d’indicar en un document independent els noms i circumstàncies dels empresaris que la signen, el percentatge de participació de cadascun d’ells i el nom de la persona o entitat designada per ells per tenir la plena representació de tots davant l’Administració durant la vigència del contracte.
6.- La classificació de la Unió Temporal serà la resultant de l’acumulació de les classificacions de les empreses agrupades, de conformitat amb les Normes Reguladores de la Classificació de Contractistes.
7.- En el cas de les empreses estrangeres, aquestes han de presentar una declaració en la qual es comprometen a sotmetre’s a la jurisdicció dels jutjats i tribunals espanyols, de qualsevol ordre, per totes les incidències que de forma directa o indirecta puguin sorgir del contacte, amb renúncia, en el seu cas, al fur jurisdiccional estranger que els pogués correspondre.
8.- Justificant d’alta de l’IAE i, en cas que pel volum de facturació no estigui exempt del seu pagament, justificant d’estar al corrent del pagament de l’IAE, aportant còpia de la carta de pagament de l’últim exercici.
9.- Documentació acreditativa de la solvència econòmica i financera de l’empresa, amb aportació de Declaració responsable que indiqui les xifres de negocis dels tres darrers exercicis econòmics.
10.- Declaració responsable de tenir capacitat d’actuar i no incórrer -ni l’empresa ni els seus administradors- en les prohibicions contingudes a l’art. 20 de la LCAP i comprensiva, a més, de la circumstància de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social (segons el model que es troba a l’annex 2 d’aquest plec), sense perjudici de la seva acreditació posterior en cas de resultar adjudicatari.
11.- Programació de les obres. El programa dels treballs descriurà les previsions de temps i costos en un diagrama de barres obtingut a partir d’un estudi de temps-activitats.
Al diagrama figurarà els imports dels diferents capítols, així com les quantitats que de cadascun d’ells es prevegi executar mensualment i les quantitats totals a realitzar cada mes. El diagrama en cap cas reflectirà l’oferta econòmica del licitador.
Aquesta programació inclourà una Memòria, que recollirà la justificació detallada de les previsions de tota mena que hagin estat considerades per a complir el programa d’obres proposat pel licitador. Comprendrà la relació d’equips, màquines i mitjans personals i auxiliars, que, per cada capítol, l’empresa es compromet a posar a disposició de les obres per a l’execució dels diferents treballs. Aquesta relació inclourà la relació del personal tècnic a adscriure a les obres i haurà de ser suficient pel normal desenvolupament i terminació de les obres en els terminis ofertats.
12.- Programa de Control de Qualitat de l’Obra que l’empresa es compromet a portar a terme durant la seva execució. En el supòsit de verificació externa, l’empresa de control haurà d’estar degudament homologada.

13,. Declaració en la que l’empresa es comprometi a tenir com a cap d’obra, amb dedicació plena a la mateixa durant la seva execució, a un tècnic amb capacitat suficient per a representar-la en tot el referent a l’execució de la mateixa i amb titulació, qualificació, experiència i especialització adequada a la seva naturalesa, tot el qual concretarà en la declaració. Aquesta persona serà el Delegat del contractista a l’obra.
14.-Declaració en la que l’empresa es comprometi a aportar, al seu càrrec, un inspector d’obres.
15.-Compromís de tenir o establir, i mantenir, durant el període de vigència del contracte, una oficina ubicada a una distància màxima de 50 km. des de Calafell i en la que es trobi un representant legal de l’empresa amb poders suficients per al ple desenvolupament i execució del contacte.
16.- Declaració del número de fax o de correu electrònic al que l’Ajuntament pot practicar amb plena eficàcia les notificacions relacionades amb aquesta licitació i posterior execució de les obres.

Sobre núm. 2
Portarà la menció “Proposició econòmica per a participar en el concurs públic corresponent a les OBRES RELATIVES AL PROJECTE DE REFORMA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS PER A L’OFICINA D’ATENCIÓ CIUTADANA A LA PLAÇA DE CATALUNYA NÚMERO 1 DE CALAFELL, presentada pel/per la Sr./Sra....................................”, que contindrà l’oferta econòmica, de conformitat amb el següent model:

“En/Na ......................................, domiciliat/ada a .............................................., carrer ...................... nº ......... , C.P. ............, amb D.N.I. nº ....................., en nom propi (o en representació de l’empresa .........................., amb domicili a ........................ carrer ....................... nº ........., C.P. ............), una vegada assabentat/ada de les condicions exigides per a optar a l’adjudicació de les OBRES RELATIVES AL PROJECTE DE REFORMA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS PER A L’OFICINA D’ATENCIÓ CIUTADANA A LA PLAÇA DE CATALUNYA NÚMERO 1 DE CALAFELL”, es compromet a realitzar-les amb subjecció plena al Projecte Tècnic i al Plec de Clàusules Administratives Particulars, per la quantitat de ................................... Euros. (en lletres i xifres). En dita quantitat s’inclou l’Impost sobre el Valor Afegit.

Lloc, data i signatura del/la licitador/a”.

7. Tota la documentació inclosa en els sobres haurà d'estar formada per originals o per fotocòpies autenticades notarialment o per la secretaria de la corporació municipal.
8. Les proposicions presentades al concurs, tant les declarades admeses com les refusades sense obrir o les desestimades de forma posterior a la seva obertura, s’arxivaran en l’expedient del concurs. Un cop adjudicat el contracte i transcorreguts els terminis per interposar recursos sense que aquests hagin estat interposats, la documentació que acompanya les proposicions es podrà retirar.
X. GARANTIA PROVISIONAL
1. Per tal de participar en la licitació haurà de constituir-se una garantia provisional equivalent al 2 % del tipus de licitació, es a dir, per un import de 3.192,64 € (TRES MIL CENT NORANTA-DOS EUROS I SEIXANTA-QUATRE CÈNTIMS), de conformitat amb el què estableix l’art. 35 de la Llei.
2. Aquesta garantia es podrà constituir en metàl·lic, valors públics o privats en les condicions legalment establertes, mitjançant aval bancari o assegurança de caució. Els avals hauran de ser autoritzats per un apoderat de l'entitat avalant que tingui poder suficient per obligar-la plenament, i autenticats per fedatari públic.
3. La garantia provisional serà retornada als licitadors després de l’adjudicació definitiva, excepte la de l’adjudicatari, que serà retinguda fins a la formalització de la garantia definitiva.
4. La garantia respon als conceptes enumerats als articles 35 i 135.1 de la Llei.
XI. MESA DE CONTRACTACIÓ
La mesa de contractació tindrà la composició següent:
PRESIDENT: L’Alcalde-President o Regidor en qui delegui
SECRETARI: La Cap de Negociat de Contractació i Patrimoni
VOCALS:
? Un representant de cada un dels grups polítics amb representació a la Corporació
? La Directora de Serveis d’Urbanisme
? El Secretari de la Corporació
? L’interventor de la Corporació
? L’Arquitecte Municipal
XII. QUALIFICACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ GENERAL I OBERTURA DE PROPOSICIONS
1. La Mesa de Contractació es reunirà el dia assenyalat en el plec de clàusules administratives, en sessió no pública, per procedir a la qualificació de la documentació general presentada pels licitadors en el sobre número 1.
2. Si la Mesa de contractació observés defectes materials en la documentació presentada, podrà concedir, si ho estima convenient, un termini no superior a tres (3) dies hàbils per tal que el licitador subsani aquests defectes, si bé pot condicionar la possible adjudicació a l’aportació de dita documentació per no aturar el procediment d’obertura de pliques.
3. En cap cas es consideraran defectes subsanables els següents:
a) Manca de classificació de l'empresa en el dia de finalització del termini de presentació d'ofertes, quan aquella es requereixi en el plec de clàusules administratives particulars.
b) No haver constituït la garantia provisional abans del termini de presentació d’esmenes
4. Si la documentació tingués defectes substancials o deficiències materials no subsanables, es refusarà la proposició.
5. La Mesa de Contractació es reserva el dret de sol·licitar de les empreses concursants qualsevol altra informació o documentació complementària que es consideri necessària per fonamentar l’adjudicació.
6. Posteriorment, en la data i hora que serà comunicada als licitadors, la Mesa de Contractació, en acte públic a celebrar a la sala de sessions de l’Ajuntament de Calafell (Plaça de Catalunya, núm. 1), donarà compte del resultat de la qualificació de la documentació general presentada pels licitadors al sobre número 1, tot indicant els licitadors exclosos i les causes de la seva exclusió i convidant els assistents a formular observacions, les quals es recolliran a l'acta de la sessió.
7. A continuació, el Secretari de la mesa procedirà a l'obertura del sobre número 2 i donarà lectura de la documentació tècnica i de les proposicions econòmiques formulades, elevant-les, juntament amb l'acta i la proposta que estimi pertinent, a l'òrgan de contractació que hagi d'efectuar l'adjudicació.
XIII. CRITERIS D’ADJUDICACIÓ DEL CONCURS
D’acord amb el contingut de l’article 86 de la Llei, els criteris objectius que s’utilitzaran per part de la Mesa de Contractació per tal de procedir a l’adjudicació del present concurs són els següents:
1. Criteris de valoració econòmica: un total de 75 punts, obtinguts a partir dels criteris següents:

1) Preu de l’oferta: Es valorarà l’oferta de manera que la més econòmica, no incursa en baixa temerària, se li assignaran 65 punts. Les ofertes s’avaluaran mitjançant l’aplicació de la fórmula següent:

Puntuació de cada oferta = (núm. màxim de punts) x preu de l’oferta més econòmica
Preu de l’oferta que es puntua

2) Termini de garanties: Per any addicional de garantia ofert, 4 punts. Si el termini de garantia addicional al mínim establert a aquest plec de clàusules és inferior a un any es farà un càlcul proporcional.

3) Costos de manteniment i qualitat dels materials: un màxim de 4 punts. Es valoraran les propostes que, sense suposar increment de cost per la corporació, contribueixin al perfeccionament del projecte, millora qualitativa de l’obra i una major durabilitat de la mateixa. Així mateix es valoraran els controls de qualitat addicionals als establerts per la normativa vigent, que es proposin realitzar durant l’execució de l’obra.

4) Millores en procés constructiu: un màxim de 2 punts. En aquest apartat es valoraran altres qüestions que vulguin oferir els licitadors tant en el procés constructiu com en altres relacionades amb l’objecte concret del contracte per aconseguir una millor valoració global d’oferta.

2. Criteris de valoració tècnica: un total de 25 punts, obtiguts a partir dels aspectes següents:

1) Termini execució: un màxim de 15 punts a la proposició que ofereixi realitzar les obres en un termini temporal més breu (sense caure en la temeritat) i sempre que es faci tenint en compte la planificació general de l’obra. La resta d’ofertes presentades es valoraran proporcionalment en relació al termini esmentat.
2) Memòria de coneixement del projecte: un màxim de 10 punts a partir de la valoració de la memòria presentada per cada licitador on es reflecteixi el coneixement del projecte, la seva viabilitat, les incidències que creguin que es poden produir durant la seva execució i les seves possibles solucions.
3) Experiència: es valorà amb un màxim de 5 punts haver executat obres de característiques similars a les que són objecte del concurs.
XIV. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE
1. L’òrgan competent per raó de la quantia resoldrà sobre l’adjudicació definitiva del contracte, així com totes les incidències posteriors a aquesta a que pugui donar lloc l’execució del mateix.
2. L’acord d’adjudicació haurà d’adoptar-se en el termini màxim de 20 dies a comptar del següent al de l’obertura dels sobre número 2. Si es produeixen ofertes desproporcionades o temeràries, en principi, aquest termini d’adjudicació serà de 40 dies, conforme l’art. 83.2.b de la Llei.
3. L’òrgan de contractació, a la vista dels informes emesos, acordarà l’adjudicació a favor de la proposició amb preu més baix que pugui ser complida a satisfacció de l’Administració i, en el seu defecte, al millor ofertant no incurs en temeritat.
XV. GARANTIA DEFINITIVA
1. En el termini de 15 dies naturals a partir de l’adjudicació del contracte i, en qualsevol cas, abans d’iniciar-se les obres, l’adjudicatari haurà de constituir una fiança definitiva equivalent al 4% del preu d’adjudicació del contracte.
2. En el supòsit que l’adjudicació es faci a favor d’una oferta que inicialment suposi una baixa temerària, la garantia de definitiva serà del 20% del preu d’adjudicació, conforme a l’art. 83.5 de la Llei.
3. Aquesta garantia es podrà constituir en metàl·lic, valors públics o privats en les condicions legalment establertes, mitjançant aval bancari o assegurança de caució. Els avals hauran de ser autoritzats per un apoderat de l'entitat avalant que tingui poder suficient per obligar-la plenament, i autenticats per fedatari públic.
4. En el cas que es produeixi una modificació del contracte i aquest canvi tingui com a conseqüència una variació en el preu del mateix, la garantia definitiva es reajustarà en el termini dels 15 dies següents a la notificació de l’acord de modificació.
5. Un cop transcorregut el termini d’un any a comptar des de la data de formalització de l’acte de recepció de les obres, la garantia definitiva serà tornada al contractista, previ informe favorable del tècnic director de les obres, el qual haurà de ser emès en el termini de 15 dies anteriors a aquest venciment.
XVI. FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE
1. El contracte es formalitzarà en document administratiu dintre del termini de 15 dies a comptar des de la notificació de l’adjudicació.
2. La formalització del contrari requereix que prèviament s’hagi constituït la garantia definitiva i, en el cas que es tracti d’una unió temporal d’empreses, s’hagi presentat l’escriptura de la seva constitució.
3. Quan, per causes imputables al contractista, no es pugui formalitzar el contracte dins del termini de 3 mesos, l’Ajuntament podrà acordar la resolució amb les formalitats i efectes que es determinen en l’article 54-3 de la Llei.
XVII. DRETS I OBLIGACIONS DEL CONTRACTISTA DE CARÀCTER ESPECÍFIC
El contractista, un cop adjudicades les obres s’obliga al compliment de les següents obligacions:
1. Complir el contracte dins del termini fixat per a la seva realització, amb estricta subjecció a les clàusules estipulades en el contracte i al projecte que li serveix de base, a les modificacions aprovades, en el seu cas, i a les instruccions que, en interpretació tècnica del projecte, donés al contractista el director de les obres.
2. Durant el desenvolupament de les obres, i fins que s’acompleixi el termini de garantia, el contractista és responsable dels defectes que es puguin advertir en l’execució.
3. L’execució de l’obra es realitzarà al seu risc i ventura, i no tindrà dret a cap indemnització per causa de pèrdues, avaries o perjudicis ocasionats a les obres, si no és per força major, tal i com es regula en l’article 144 de la Llei.
4. Adquirir i instal·lar, al seu càrrec, els rètols informatius de les obres amb el text que li assenyali l’Ajuntament, així com a instal·lar els senyals precisos per a indicar l’accés a les obres i de circulació per l’entorn i de precaució.
5. Presentar, en el termini dels 15 dies següents al de la notificació de l’adjudicació del contracte, un programa quantificat de desenvolupament dels treballs necessaris per a realitzar l’obra adjudicada i els terminis d’execució de les diferents fases del programa.
6. Complir les disposicions vigents en matèria fiscal, laboral i de seguretat social, així com a l’aplicació dels principis de l’acció preventiva previstos en l’article 15 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals (modificada per la Llei 54/2003, de 13 de desembre).
7. Presentar la relació de mitjans personals i materials que adscriurà l’empresa a l’execució d’aquest contracte especificant els noms, cognoms i titulacions dels tècnics així com la categoria professional de la resta de personal.
8. Presentar en el termini d’un mes següent a la data de notificació de l’adjudicació del contracte, i en tot cas abans de l’inici de les obres, per a la seva aprovació per l’Ajuntament i previ informe dels serveis tècnics municipals, el pla de seguretat i de salut en el treball, de conformitat amb l’article 7 del Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre, pel que s’estableixen disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció i en aplicació de l’Estudi de seguretat i salut incorporat al projecte d’obres, d’acord amb l’article 4 de l’esmentat Reial Decret.
XVIII. DIRECCIÓ DE LES OBRES
1. L’Ajuntament designarà el director de les obres, que serà responsable de la seva correcta execució, coordinació, vigilància i inspecció. Les ordres al contractista es consignaran per escrit. Quan les esmentades ordres siguin verbals hauran de ser ratificades per escrit en el termini de 48 hores.
2. Amb independència de la direcció tècnica, l’Ajuntament podrà comprovar l’execució de l’obra o instal·lacions mitjançant els serveis tècnics municipals.
XIX. MODIFICACIONS DEL CONTRACTE
L’Òrgan de contractació ostenta la prerrogativa de modificar el contracte, per raons d’interès públic, amb subjecció al que es disposa en els articles 59, 101 i 146 de la Llei i 158 al 162 del Reglament.
XX. SANCIONS ADMINISTRATIVES. CAUSES ESPECIALS DE RESOLUCIÓ DEL CONTRACTE
1. En els supòsits de demora en l’execució del contracte per part del contractista, tant si es refereix al termini total d’execució, com als terminis parcials expressats en el pla d’execució de l’obra que ha de presentar el contractista d’acord amb la clàusula VII.5, serà d’aplicació el règim sancionador previst en els articles 95 i 96 de la Llei i 97 i 98 del Reglament.
2. Els imports de les sancions i la pèrdua de la garantia no exclou la indemnització de danys i perjudicis a que pot tenir dret l’Ajuntament per demora en l’execució de les obres o en la resolució del contracte.
3. L’import de les sancions per demora es deduirà de les certificacions d’obra i, en el seu cas, de la garantia.
4. En relació amb les causes de resolució contractual s’estarà al preceptuat als articles 111, 112, 113 i 149 de la Llei. La resolució s’acordarà per l’òrgan de contractació, mitjançant el procediment que garanteixi l’audiència del contractista i amb els efectes previstos en els articles 113 i 151 de la Llei i 110 al 113 i 172 del Reglament.
XXI. TRAMITACIÓ
La tramitació de l'expedient de contractació serà ordinària i la publicació urgent a l'empara de l'article 70.1 de la Llei.
XXII. PUBLICITAT DEL PLEC DE CLÀUSULES
1. El plec de clàusules serà sotmès a informació pública pel termini de 20 dies hàbils mitjançant la publicacio d’anuncis al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona (BOP) i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, d'acord amb l'article 277 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya.
2. El present plec de clàusules i el projecte d’obres (que inclou l’Estudi de Seguretat i Salut) es podran examinar, durant tot el periode de presentació de proposicions, a l’Oficina Tècnica Municipal, sita a la Plaça Constitució, número. 5, de Calafell-Poble, en horari d'atenció al públic (de 9 h. a 14 h.), de dilluns a divendres, excepte festius al municipi. També seran accessibles on line a través de la pàgina web de l’Ajuntament de Calafell (http://www.calafell.org).
XXIII. EXPOSICIÓ SIMULTÀNIA D’AQUEST PLEC DE CLÀUSULES I DE L’ANUNCI PER A LA PRESENTACIÓ DE PROPOSICIONS
De conformitat amb el paràgraf segon de l'art. 122 del RDL 781/86, de 18 d'abril, l'exposició del Plec de Clàusules Administratives Particulars i de l'anunci per a la presentació de proposicions (de licitació), es realitzarà en unitat d'acte, podent-se presentar reclamacions contra el Plec en el termini indicat a la clàusula anterior.

Si es produeixen reclamacions contra el plec de clàusules durant aquest termini continuarà el procediment licitatori, resolent-se les mateixes abans o simultàniament a l’adjudicació del contracte

XXIV. DESPESES
El contractista es farà càrrec del pagament de les despeses, drets i fiscalitat de tota classe que s’ocasioni per raó d’aquest contracte, essent també al seu càrrec:
? L’import dels anuncis d’aquesta licitació.
? Les despeses corresponents a la confecció i col.locació del cartell anunciador de les obres, d’acord amb les directrius dels serveis tècnics municipals.
XXV. DRET SUPLETORI
Per tot allò que no estigui previst en aquest Plec de clàusules administratives particulars s’estarà a allò que disposa la Llei, restant legislació administrativa i, en el seu defecte, les normes de dret privat que siguin aplicables.
XXVI. JURISDICCIÓ COMPETENT
Les diferències que puguin sorgir entre la Corporació i el contractista pel que fa a la interpretació, compliment, efectes, resolució i extinció del contracte, quedaran sotmeses al coneixement i decisió de la Jurisdicció contenciosa-administrativa.

CALAFELL, 28 de desembre de 2005.

ANNEX 1

PROJECTE DE REFORMA I PLÀNOLS
ANNEX 2

DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE INCOMPATIBILITATS, OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES, SOCIALS I ALTRES

En/Na………………………………………………….., amb DNI núm………………………, en nom propi o com a representant de l’Empresa……………………………, amb domicili a……………………………….. i amb Codi d’Identificació Fiscal núm……….

DECLARO, SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

1. Que l’empresa que represento està facultada per establir un contracte amb l’Administració, ja que té capacitat d’obrar i no es troba incursa en les prohibicions per a contractar indicades a l’art. 15 a) del RDL 2/2000, de 16 de juny, Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.
2. Que està al corrent de les obligacions tributàries i de les obligacions envers la Seguretat Social imposades per les disposicions legals vigents, comprometent-se a aportar els justificants acreditatius d’aquests requisits en el cas de ser proposat adjudicatari.
3. Que, en els termes que assenyala l’art. 20,e) del TRLCAP, la persona física o administradors de la persona jurídica no es troben incursos en cap dels supòsits de la Llei 12/95 d’11 de maig, d’incompatibilitats dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l’Administració General de l’Estat, de la Llei 53/84, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques o tractar-se de qualsevol dels càrrecs electius regulats a la Llei Orgànica 5/85, de 19 de juny, del Règim Electoral General, en els termes establerts en la mateixa.
I perquè consti en el corresponent expedient de Contractació de l’AJUNTAMENT DE CALAFELL, signo la present Declaració sota la meva responsabilitat, a …………………………. a…… de…………………. de …………

(segell)
Signat:……………………………………