L’Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Policia Local ha atès 5.600 ciutadans durant el 2013

25/03/2014

L’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) de la Policia Local de Calafell ha atès durant el 2.013 uns 5.600 ciutadans. Cal recordar que aquest ha estat el primer any en què l’OAC ha estat oberta les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Els agents encarregats de l’OAC han realitzat 1.755 atestats i denúncies, la majoria per furts o robatoris, i també han atès 3.845 trucades telefòniques dels ciutadans de Calafell. Els requeriments més habituals que els ciutadans han sol.licitat a la Policia Local per via telefònica, feien referència a:

-Seguretat ciutadana: víctimes o testimonis de furts, robatoris, baralles, col•laboració ciutadana informant de violències de gènere, per persones que causen inseguretat en llocs públics o al voltant d’habitatges, actes vandàlics, alteracions de l’ ordre...

-Transit: accidents de circulació amb o sense ferits, vehicles estacionats en llocs prohibits; sobre la vorera, guals, càrrega i descàrrega, vehicles abandonats....

-Assistencial: conflictes veïnals, molèsties, auxili a ferits en la via publica o en domicilis..

“La Policia Local de Calafell és ràpida, eficient i resolutiva, però sobretot és una policia que està al servei dels ciutadans”, explica l’alcalde de Calafell, Joan Olivella.

Aquest ha estat el primer any en què l’OAC ha estat oberta les 24 hores del dia. Fins al gener de 2013, l’horari de l’oficina de l’OAC  era de 6h. a 22h., de dilluns a divendres, i 9h. a 21h. dissabtes i diumenges. El cap de la Policia de Calafell, José Antonio Lorenzo, recorda que la posada en marxa del servei de 24 hores de l’OAC formava part del projecte policial que es va posar en marxa amb la seva arribada ara fa uns 2 anys. “Amb aquest servei de 24  hores volíem evitar desplaçaments innecessaris als ciutadans, quan per exemple volien posar una denúncia”,explica José Antonio Lorenzo. I és que la posada en marxa d’aquest servei de 24 hores, ha permès, entre d’altres, que els ciutadans puguin posar denúncies qualsevol dia, encara que sigui festiu, i a qualsevol hora.

De la mateixa manera el regidor de Seguretat Ciutadana, Francisco Clavero, afirma que “ara fa poc més d’un any vam fer una aposta per donar més servei als ciutadans, i realment les xifres ens demostren els bons resultats efectuats per l’OAC”.

En aquest sentit, cal destacar la tasca exercida pel nou torn de nit, de les 22h. a les 6h. del matí, que en aquest primer any de funcionament ha realitzat uns 160 tràmits, a més de dur a terme la gestió i revisió de 24.823 actuacions derivades dels diversos serveis que fa la policia local.

I és que, a banda de l’atenció directe al ciutadà, els agents de l’OAC també s’encarreguen d’altres tasques com són: la instrucció de diligències i gestió de detinguts i imputats (170); la tramitació de citacions judicials (1059) i actes per infracció de les ordenances municipals (249); o la gestió de denúncies per infraccions per consum o tinença de drogues i portar armes a la via pública (90).

A mé, des de l’OAC també es realitzen els tràmits derivats del servei que fan els efectius policials al carrer: en dispositius d’actes; controls de seguretat ciutadana; controls de trànsit, de velocitat o d’alcoholèmia; accidents de trànsit; retirada de vehicles; regulació del trànsit a les escoles; vigilàncies en zones aïllades o conflictives, etc.