Les incidències a la via pública també poden comunicar-se a l’Ajuntament a través de la Línia Verda

26/08/2016

La Línia Verda de Calafell, el servei que permet comunicar a l’Ajuntament incidències medioambientals o de neteja, permet informar també d’incidències ocorregudes a la via pública. En concret, problemes amb la senyalització, el mobiliari urbà i la conservació de voreres i calçades.

"Es pot comunicar que hi ha un banc trencat a un parc o que hi ha un clot al carrer, amb el mateix sistema amb què es podia notificar a l’Ajuntament que hi havia un contenidor trencat o una claveguera taponada”
, explica el tinent d’alcalde de Medi Ambient, Josep Parera.

L’objectiu de l’Ajuntament és rendibilitzar aquesta eina, usant-la també per solucionar més ràpidament els desperfectes a la via pública, que són la principal preocupació local dels calafellencs, segons reflecteixen totes les enquestes i processos de participació realitzats des de fa molts anys.

El servei de la Línia Verda va posar-se en marxa a Calafell l’any 2013 i fins ara s’han rebut prop de 800 comunicacions d’incidències diverses, un 88% de les quals s’han pogut resoldre. S’hi pot accedir des de l’ordinador a liniaverdacalafell.com. Per a telèfons i tauletes hi ha una aplicació, tant per a Android com per a Iphone, descarregable gratuïtament.

El sistema és simple, àgil i intuïtiu. Facilita tant les coses a l’usuari que permet fins i tot geolocalitzar automàticament la incidència comunicada i adjuntar-hi una foto feta amb el mòbil. El ciutadà que ha fet la comunicació rep notificacions sobre l’estat en què es troba la resolució de la incidència comunicada.

La Línia Verda permet també fer consultes sobre matèries medioambientals diverses, que un equip d’experts respon en un màxim de 24 hores. Els temes que poden consultar-se van des de com certificar un negoci amb una ISO 14001 a si és possible tallar un arbre d’una parcel·la particular, passant per com estalviar en la factura elèctrica a un domicili o a una empresa.

El servei de la Línia Verda “implica el ciutadà en la consecució d’un municipi més sostenible i facilita en gran mesura la gestió diària dels serveis municipals”, subratlla Parera. “El nostre municipi és molt gran i té centenars de quilòmetres de carrers i al propi Ajuntament li costa arribar a tot arreu sense la col·laboració ciutadana”, afegeix.

En aquest sentit, l’Ajuntament agraeix enormement a la ciutadania la seva participació i implicació a través d’aquesta eina i mostra la seva satisfacció pels resultats obtinguts.