21/11/2006

Presentació estudi per dinamitzar el comerç

L’Ajuntament de Calafell va presentar ahir als comerciants un estudi sobre les possibilitats de dinamització del comerç del municipi. En aquest estudi l’empresa d’assessorament D’aleph posa de manifest quin és l’estat del comerç urbà de Calafell, i proposa un nou model de comerç i nous objectius per tal de dinamitzar-lo.

L’AJUNTAMENT DE CALAFELL PROPOSA UN PLA D’ACCIONS PER TAL DE DINAMITZAR EL COMERÇ DEL MUNICIPI
Calafell, 21 novembre 2006.- L’Ajuntament de Calafell va presentar ahir als comerciants un estudi sobre les possibilitats de dinamització del comerç del municipi. En aquest estudi l’empresa d’assessorament D’aleph posa de manifest quin és l’estat del comerç urbà de Calafell, i proposa un nou model de comerç i nous objectius per tal de dinamitzar-lo.
En aquest sentit, el regidor de Comerç, Promoció Econòmica i Turisme, Joan M. Triadó, va explicar que “aquest estudi és un mapa d’accions que es poden dur a terme per ajudar a dinamitzar el comerç de Calafell”. En definitiva, es tracta de veure “quines haurien de ser les polítques comecials del municipi, i d’establir una sèrie de paràmetres que ens diguin tant què hem de fer des de l’administració com què han de fer els comerciants per millorar les possiblitats del seu comerç”, va dir.
Durant la presentació, Carolina Costa, de l’empresa D’aleph, va destacar, entre altres, que a Calafell “hi ha molt de comerç, però també és molt estacional”. En aquest sentit, els comerciants també van mostrar la seva preocupació per superar aquesta estacionalitat, i cercar solucions que permetin que Calafell sigui un municipi que pugui viure del comerç durant tot l’any.
Així mateix, l’alcalde de Calafell, Joan Olivella, va voler destacar que “una de les claus per superar els problemes que el nostre comerç arrossega des de fa temps és que sigueu els propis comerciants qui prengueu la iniciativa, us uniu i us consolideu, perquè la unió fa la força”, va dir.I va destacar “la importància de les associacions comercials”, que a Calafell en són dues: el Fòrum i La Unió. En aquesta presentació també es va explicar què es pot fer des d’aquestes associacions per tal de liderar la dinamització del comerç del municipi.
L’Ajuntament de Calafell creu que és molt important que siguin els comerços els qui liderin aquest projecte, i per això el regidor de Comerç els va esperonar a què “sigueu vosaltres qui feu propostes a l’ajuntament, i nosaltres us proporcionarem les eines necessàries per dur-les a terme”.
Per tal de propiciar aquesta dinamització, l’estudi que es va presentar ahir proposa aprofitar les potencialitats de cada nucli i assolir nous objectius. Així, per exemple, es proposa establir nous itineraris comercials, de manera que els diferents nuclis del municipi estiguin interconnectats, i també es proposa fer un Consell del Comerç, per tal que hi hagi una coordinació entre els comerciants i l’ajuntament. I per tal de superar l’estacionalitat, també es va proposar dur a terme accions promocionals durant tot l’any, per tal que el municipi estigui sermpre viu comercialment.
De “l’Estudi de dinamització comercial de Calafell” també es desprèn que en els últims set anys a Calafell hi ha hagut un gran creixement d’establiments comercials. En aquest sentit, mentre que a Catalunya hi ha hagut un 3% d’obertura de nous establiments, a Calafell l’increment ha estat d’un 21%. D’altra banda, també es posa de manifest que tot i que hi ha molta diversitat de comerços, en canvi una de les macances és que hi ha molt poca especialització.
Després de la presentació de l’estudi, l’alcalde va animar a tenir un canal de comunicació fluïd amb els comerciants, “per tal que el diàleg que avui hem començat sigui un camí de sortida per al benefici del comerç de Calafell”.