La Coordinadora Calafell mantindrà les mobilitzacions fins assolir l’eliminació del peatge de la C-32

22/08/2016

La Coordinadora Calafell mantindrà les mobilitzacions fins assolir l’eliminació del peatge de la C-32, després del doble tall de la carretera C-31 d’aquest 19 d’agost. Ajuntaments, partits polítics, entitats veïnals i nombrosos ciutadans s’han sumat a la protesta per exigir l’aixecament de les barreres, la primera que es convoca després de mesos i mesos de gestions infructuoses davant la Generalitat, titular de l’autopista.

Els convocants han recordat que la C-32 és una de les vies de pagament més cares d’Europa en preu per quilòmetre, fet que ha disparat el trànsit a la comarcal C-31 fins als 20.000 vehicles diaris. “Ha disparat també els accidents i si no n’hi ha més, i de més greus, és per l’extrema lentitud del trànsit, que circula per una trama urbana contínua, plena de rotondes, passos de vianants...”, ha dit la portaveu de la Coordinadora, Sònia Mirambell.

La portaveu ha afegit que “no hi ha alternativa a l’autopista. L’única opció gratuïta, la C-31, no admet desdoblaments o variants, ni fent una destrossa brutal del nostre territori. L’única solució és rescatar la concessió i alliberar el peatge”.

En el manifest que ha llegit la pròpia Mirambell a la plaça Mediterrani de Segur de Calafell, es diu també: “El peatge penalitza els nostres desplaçaments, la nostra economia, el nostre atractiu turístic i la nostra competitivitat. I diem prou a aquesta situació tan perjudicial i tan injusta. A una discriminació que patim mentre a altres indrets de Catalunya es busquen i es troben les solucions més adients. Som conscients que el cost econòmic  és elevat, però també diem que no és de rebut que els costos, els econòmics, els de seguretat i els de tota mena, els continuem pagant nosaltres, els habitants d’aquest territori maltractat i perjudicat”.

En el manifest es denuncia, a més, que “el govern de la Generalitat no ha estat capaç, a data d’avui, ni tan sols d’informar del cost del rescat. Bé, ha fet una estimació del cost de rescatar la totalitat de l’autopista, inclòs el tram del nord de Barcelona. Però això no deixa de ser un engany, un càlcul per fer la suma grossa i mirar de fer creure que el rescat no pot assumir-se. Nosaltres diem que la problemàtica de la C-32 a la comarca del Maresme no és la mateixa que patim nosaltres. Que les alternatives, allí, són més nombroses i que l’efecte del peatge sobre la competitivitat territorial no és tan acusat”.

La Coordinadora Calafell ha subratllat, així mateix, que la C-31 sud ha estat declarada via urbana per resolució del Parlament de Catalunya, a diferència del tram nord. Una decisió que el govern de la Generalitat està desoint, perquè significa que la carretera passa a ser un carrer i per un carrer no s'hi pot fer passar l'actual volum de trànsit. Menys d'un trànsit que majoritàriament no és local.

“El govern de la Generalitat ha de prendre decisions i no pot trigar més a prendre-les. Ha de mobilitzar els recursos legals i econòmics que calgui, perquè aquest problema ens toca a nosaltres directament, sí, però és també un problema de país. Ens afecta a tots els catalans; a nosaltres en primer lloc, però a tothom”, conclou el manifest.