Calafell amplia horaris, freqüències i recorreguts del transport urbà municipal

06/09/2016

El servei de transport urbà municipal de Calafell ampliarà els seus horaris, freqüències i recorreguts. La millora del servei, sobretot pel que fa a prolongar-lo als vespres i a equiparar dies feiners amb caps de setmana, eren un dels compromisos més importants de l’actual equip de govern, en resposta a la demanda ciutadana i de les associacions veïnals.

A les tres línies existents actualment, el servei començarà més d’hora als matins i acabarà més tard als vespres. La prolongació és molt evident els caps de setmana, quan el servei acabava molt d’hora. També s’eliminen algunes aturades que es produïen al migdia o en algun horari puntual. I s’adapten línies i parades per donar transport públic a tres nous equipaments que s’estrenen properament: l’Institut la Talaia, la seu del cicle formatiu de jardineria i horticultura i el nous CAP, tots tres al nucli de Segur.

Una qüestió clau de l’ampliació del servei és l’increment de freqüències, que en alguna línia arriben a duplicar-se, passant d’una hora a mitja hora, per facilitar la connexió amb les estacions de tren i el servei de Rodalies. I perquè l’autobús arribi a zones que no en tenen i aconseguir, a la vegada, la intermodalitat entre transports públics, la línia 3 s’allargarà per donar servei al barri de Cal Tonet i al sector de l’avinguda Marca Hispànica i el carrer Costes del Garraf.

Per quadrar totes aquestes novetats, se suprimeixen algun tram de les capçaleres de les línies, així com algunes parades. Aquests trams i parades tenien una utilització pràcticament nul·la i els usuaris no les han valorat com a necessàries en les enquestes que s’han realitzat abans de remodelar el servei.

Les novetats, que han estat aprovades en el ple municipal d’aquest dilluns, es posaran en marxa coincidint amb l’inici del curs escolar. El cost de l’ampliació per a l’Ajuntament és de 38.714,24 euros anuals. En realitat, el cost és el doble, però s’ha acordat amb l’empresa concessionària, Hife SA, que l’aportació municipal serà de la meitat a canvi d’una prolongació de contracte per cinc anys. Així doncs, el servei li costarà anualment al municipi 601.307,21 euros (fins ara 562.592,97 euros).

El regidor de Via Pública, Juanjo García, ha explicat que “totes les novetats estan orientades a facilitar els desplaçaments pel municipi i per a connectar amb la resta de transports públics, sobretot el tren, i facilitar tothom anar a la feina, a estudiar, a comprar o a gaudir del temps lliure”.

García ha afegit que “dins de la modificació del contracte es crea una borsa de 6.000 quilòmetres anuals per donar servei d’autobús, a preu reduït, a entitats culturals i esportives del municipi”.

Aquesta qüestió ha estat aprovada per 17 vots a favor (CiU, PSC, UAM, PP, ERC i regidor no adscrit) per i tres abstencions (CUP i Ciutadans).