L’ampliació del transport urbà de Calafell en dispara el nombre d’usuaris

20/11/2017

L’ampliació d’horaris, freqüències i recorreguts que es va implantar fa poc més d’un any al transport urbà municipal de Calafell ha disparat el nombre d’usuaris. L’autobús ha aconseguit 60.000 nous viatgers anuals, sobretot en les noves franges de servei del vespre i del cap de setmana, en les quals s’ha fet evident que hi havia una demanda no atesa.

La línia 1, que connecta el nucli de Segur i les urbanitzacions que l’envolten, estava en menys de 60.000 vitagers anuals abans dels canvis. En l’any transcorregut des de la modificació del servei, ha arribat als 79.000, amb un increment del 34%. En el cas de la línia 2, que enllaça els nuclis de Calafell amb les urbanitzacions de Mas Romeu i Calafell Parc, s’ha passat de 54.000 a 65.000 (un 20% més). Finalment, la línia 3, que connecta els nuclis de Calafell amb Segur i els seus barris, s’ha passat de 43.000 usuaris a més de 72.000: l’augment, en aquest cas, és del 70%

Segons l’Ajuntament, aquestes dades han demostrat que el servei acabava massa aviat en dies feiners, peròque també hi havia demanda a primera hora del matí, franja en la qual també va haver-hi ampliació. I els caps de setmana, quan el servei als vespres era molt limitat. També s’han suprimit les pauses que abans hi havia al migdia o en altres moments puntuals del dia.

Una de les claus de l’augment de l’ús del transport urbà ha estat la major freqüència, que s’ha arribat a duplicar en alguna línia, per facilitar la connexió amb les estacions de tren i el servei de Rodalies. Així mateix, l’autobús ha recollit nous passatgers perquè els recorreguts s’han adaptat per donar servei a tres nous equipaments que han entrat en funcionament en els darrers mesos: l’Institut la Talaia, la seu del cicle formatiu de jardineria i horticultura i el nou CAP, tots tres al nucli de Segur.

El regidor de Via Pública, Juanjo García, ha recordat que “totes les novetats estaven orientades a facilitar els desplaçaments pel municipi i per a connectar amb la resta de transports públics, sobretot el tren, i facilitar tothom anar a la feina, a estudiar, a comprar o a gaudir del temps lliure”. Segons el regidor, “ampliar el servei, tot prolongant-lo als vespres i equiparant feiners i caps de setmana, era un dels compromisos més importants de l’actual equip de govern, en resposta a la demanda ciutadana i de les associacions veïnals”.