12/12/2006

L'ajuntament presenta al.legacions a la variant n-340

L’Ajuntament de Calafell ha presentat, al Ministeri de Foment, i dins el termini previst, al.legacions al projecte de desviament de la N-340, i concretament pel que fa al seu pas per Calafell. Aquestes al.legacions han estat presentades conjuntament pels grups municipals d’ADMC, CiU i PSC-PM.

L’AJUNTAMENT DE CALAFELL PRESENTA AL.LEGACIONS AL PROJECTE DE DESVIAMENT DE LA N-340
Calafell, 5 desembre 2006.- L’Ajuntament de Calafell ha presentat, al Ministeri de Foment, i dins el termini previst, al.legacions al projecte de desviament de la N-340, i concretament pel que fa al seu pas per Calafell. Aquestes al.legacions han estat presentades conjuntament pels grups municipals d’ADMC, CiU i PSC-PM.
En aquestes al.legacions l’Ajuntament de Calafell es mostra més favorable a aprovar el primer estudi que va presentar el Ministeri, i que no passava pel terme municipal de Calafell, que no les dues alternatives que ha donat posteriorment, perquè aquestes comporten “una important afectació paisatgística i ecològica del territori, ja que passa per zones de valor agrícola i boscoses”, com la zona de la Cobertera.
De fet, l’Ajuntament considera que les dues últimes alternatives que ha donat el Ministeri (B4 i B5), “són idèntiques pel que fa al pas pel nostre municipi”, ja que proposen el pas de l’autovia al costat de l’autopista A-7, des del límit amb el munipi d’El Vendrell fins a l’actual rotonda que permet el desviament per la carretera de la Cobertera.
El primer tram discorre per la banda de mar de l’autopista i en un determinat punt la creua pel damunt mitjançant un viaducte de considerables dimensions. El següent tram envaeix la carretera de la Cobertera i després passa paral.lel a la mateixa per la banda oest i fins al terme de Bellvei. Aquest tram obliga a construir, de nou, una part de la carretera de la Cobertera i passa pel damunt de l’antiga pedrera. És per això que l’Ajuntament de Calafell considera que l’actuació plantejada per les alternatives B4 i B5 “no aprofita el traçat de les infraestructures existents, i signifiquen una important afectació paisatgística i ecològica del territori”.
En les al.legacions també es remarca que el projecte afecta diverses parcel.les del polígon 1 del Parc Empresarial, i també se superposa amb el carrer principal del polígon 2. En aquest sentit, l’Ajuntament recorda que “el Parc Empresarial és un sector amb pla parcial aprovat definitivament, dividit en dos polígons, i del qual ja s’estan donant les llicències de construcció del polígon 1, i està pendent d’aprovació del projecte d’urbanització i compensació del polígon 2”.
L’Ajuntament de Calafell també considera que el projecte que proposa el Ministeri comporta “un gran moviment de terres, que creen un fort impacte mediambiental en zones que el nostre PGOM qualifica com d’especial protecció agrícola i forestal”.
A més, en les al.legacions també es remarca que “la necessitat de creuar l’autopista comporta la construcció d’un viaducte amb una alçada de 25m. que causarà un important impacte visual; i caldrà estudiar curosament com pot influir en el conjunt de vistes sobre el Castell”.
Per tot això, l’Ajuntament de Calafell considera que el projecte proposat sembla, doncs, “un malbaratament dels recursos i del sòl de què disposem”, i per això es mostra partidari d’aprovar la primera proposta presentada (B2), “ja que és de ben segur molt més respectuosa amb el medi ambient, i implica una menor afectació paisatgística i ecològica del territori i un menor perjudici per a aquest municipi”.