Nou web de la Regidoria de Treball

08/07/2014

L’Ajuntament de Calafell ha presentat avui el nou web de la Regidoria de Treball (treball.calafell.cat). La nova pàgina s’ha redissenyat del tot, per tal d’organitzar els serveis existents d’una manera més clara i fàcil d’utilitzar, i a més està adaptada per poder accedir-hi des de dispositius mòbils i tablets.

L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, ha afirmat que “aquest és un web molt més àgil i senzill, i que permetrà accedir molt més fàcilment a les ofertes de treball i als altres serveis de la regidoria”.

I és que, com ha explicat la regidora de Treball, Sandra Suàrez, “el nou disseny respon tant a les expectatives d’aquelles persones que busquen feina, com les que necessiten assessorament empresarial, obrir un nou negoci, o aquelles que es volen formar”.

El nou web de la Regidoria de Treball està pensat per poder accedir a tots els serveis d’aquesta regidoria d’una forma molt visual, a través de 3 grans àrees: Formació, Ocupació i Empresa.

Pel que fa a la Formació, cal destacar l’apartat de l’Aula Virtual, l’àrea que permet als ciutadans fer cursos online. Els alumnes seran assistits de manera online per uns tutors, que faran el seguiment del seu progrés, per tal de garantir l’aprofitament dels cursos. L’aposta per la formació online respon, de fet, a la demanda creixent per part de la ciutadania.

Quant a l’Ocupació, en aquest espai es poden consultar totes les ofertes de la Borsa de Treball, i també hi ha un apartat per poder accedir a ofertes externes dels principals cercadors de feina (infojobs, infoempleo, indeed...). D’aquesta manera, el ciutadà pot veure en una única pàgina totes les ofertes que li interessen.

A més, una de les novetats que ofereix aquest nou web és que les empreses podran accedir, sempre que l’usuari doni el seu consentiment, directament al currículum dels ciutadans que responen a les característiques que estan buscant.

Les empreses i persones emprenedores també disposen de l’apartat d’Empresa, que connecta directament amb la Zona Zenit, l’àrea d’assessorament, foment de l’emprenedoria, serveis de selecció de personal, consolidació i serveis de formació. En aquest apartat es fa un seguiment també, durant els primers dos anys, d’aquelles noves empreses que es posen en funcionament, per tal de garantir la seva continuïtat. A més, a la Zona Zenit hi ha un apartat amb el directori de totes les empreses del municipi.

El web també incorpora una nova àrea reservada, des d’on els ciutadans poden realitzar tota una sèrie de gestions des de casa: inscripció a formacions, seminaris i xerrades, donar-se d’alta a la borsa de treball online, inscripció a ofertes de treball existents o actualització del seu currículum.