Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor

A l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor (OCIC) els ciutadans i les empreses poden informar-se sobre els seus drets i, si és el cas, presentar queixes, reclamacions o denúncies, sempre que s'hagi produït una relació de consum, bé per l'adquisició d'algun producte, bé per la contractació d'algun servei.

Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Penedès

Plaça del Centre, 5
43700 El Vendrell

Adreça electrònica: consum@baixpenedes.cat
Telèfon: 977 157 170
Cita prèvia: 977 157 171

Horari d'atenció al públic: dilluns de 10h a 14h per fer consultes sense cita prèvia i de forma telefònica. La resta de dies funcionem només amb cita prèvia.

Mediació i arbitratge

En una primera fase, des de l'OCIC es procedeix a la mediació per assolir la resolució del conflicte i satisfer així els interessos dels consumidors. Quan es rep la reclamació d'un consumidor, l'OCIC tramet un escrit juntament amb tota la documentació presentada a l'empresa reclamada, i li planteja una resolució amistosa del conflicte. Si amb la mediació no es resol el conflicte, i ambdues parts hi donen consentiment, es trasllada la sol·licitud a la via arbitral per a la seva resolució. La decisió que pren el Col·legi Arbitral és vinculant i se'n pot demanar l'execució davant el jutjat.

Inspecció i seguiment

L'Oficina s'informa de productes que es troben al mercat i que han estat alertats per altres administracions, ja siguin d'àmbit estatal, europeu o americà, en el cas que no compleixin tots els requisits de seguretat, d'etiquetatge o d'altra mena. Es duu a terme la presa de mostres de productes que són a l'abast dels consumidors dins del nostre territori. Les mostres es trameten als laboratoris per a procedir a analitzar-les i comprovar si es compleix o no la normativa. Pot tractar-se de productes alimentaris, industrials, de multipreu, etc., i la finalitat és oferir la màxima seguretat possible als consumidors del Baix Penedès.

Campanyes

L'Oficina duu a terme la difusió de campanyes informatives a comerços i empreses de la comarca. Les campanyes són molt diverses i abracen temes de telefonia, rebaixes, viatges, compres nadalenques, facturació, etc. També s'ofereixen sessions d'informació i educació en consum per tal de promoure la formació de les persones com a consumidores i usuàries. Per dur a terme aquestes activitats, es realitzen sessions informatives adreçades a consumidors en general o a determinats col·lectius (gent gran, joves, pares i mares d'alumnes...), a fi de formar-los en hàbits de consum responsable i informar-los sobre els drets i deures, i les diferents vies per exercitar-los. Finalment, també s'informa de la possibilitat que les empreses de la comarca s'adhereixin a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya, amb l'objectiu de donar la màxima garantia als consumidors de la nostra comarca.