06/05/2006

Bases per a l'atorgament de subvencions culturals

La finalitat d’aquestes bases és exposar el conjunt de condicions i el procediment a seguir per a la sol·licitud, la concessió, la justificació i el pagament dels ajuts en forma de convenis i subvencions per a les associacions i col·lectius culturals sense ànim de lucre del municipi de Calafell, d’acord amb el previst en l’art. 48è referit a la Regulació de l’atorgament de subvencions del Capítol IV les Bases d’Execució del pressupost 2006 de l’Ajuntament de Calafell, que actúen de marc legal i jurídic en tot alló no regulat i/o no previst en aquestes bases específiques.

BASES ESPECÍFIQUES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS CULTURALS PER A L’ANY 2006

1.- Presentació
2.- Sol·licitants
3.- Tipus de subvenció
4.- Documentació a presentar
5.- Terminis
6.- Criteris de valoració de les sol·licituds per a la concessió de convenis i subvencions
7.- Obligacions dels perceptors
8.- Pautes i procediment
9.- Legislació aplicable
10.- Altres consideracions

1.- Presentació
La finalitat d’aquestes bases és exposar el conjunt de condicions i el procediment a seguir per a la sol·licitud, la concessió, la justificació i el pagament dels ajuts en forma de convenis i subvencions per a les associacions i col·lectius culturals sense ànim de lucre del municipi de Calafell, d’acord amb el previst en l’art. 48è referit a la Regulació de l’atorgament de subvencions del Capítol IV les Bases d’Execució del pressupost 2006 de l’Ajuntament de Calafell, que actúen de marc legal i jurídic en tot alló no regulat i/o no previst en aquestes bases específiques.
Des de l’Ajuntament de Calafell es vol fomentar la iniciativa ciutadana en activitats de caire cultural, contribuint al finançament i/o consecució de les mateixes. Accions de caràcter tradicional o de caire innovador que es programin dins el territori municipal i, d’aquesta manera, contribuir a generar una societat més participativa, més oberta i més solidària.
El teixit associatiu és una eina dinamitzadora del municipi i el motor de la seva vitalitat, per això un dels objectius fonamentals de l’Ajuntament de Calafell en aquests propers anys és continuar impulsant la vida associativa a través dels ajuts econòmics i/o infrastructurals, en forma de convenis i/o les subvencions.
Aquests ajuts constitueixen una doble via de participació: de l'Ajuntament en les activitats organitzades per les entitats i de les mateixes entitats en la programació i planificació de l'oferta organitzada pel propi Ajuntament.
En aquest sentit, l’Ajuntament considera els convenis com a eina essencial de col·laboració i participació entre l’administració local i les entitats ciutadanes. Es vol, doncs, potenciar aquests convenis, en tant que marquen una implicació més evident entre l’Ajuntament i les entitats, a través dels pactes i les obligacions de cadascuna de les parts.
Per altra banda, les subvencions s’han d’entendre com un ajut de l’Ajuntament, per a l’impuls de noves associacions i/o de nous projectes i de noves línies d’actuació o de projectes puntuals de les entitats ja existents, més que com a contribució obligatòria de l’administració en l’activitat ordinària de les entitats.

2.- Sol·licitants
Podran optar i beneficiar-se d'aquests ajuts:
- Entitats o associacions culturals sense ànim de lucre, que tinguin el seu domicili social al municipi de Calafell. Han d'estar inscrites en el Registre d'entitats de la Generalitat de Catalunya i/o en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes, segons la Secció Segona del Capítol IV del ROM (Reglament Orgànic Municipal)
- Persones físiques en nom propi o en representació d’un grup de persones, segons el punt 6 de l’art. 48è referit a la Regulació de l’atorgament de subvencions
Quedaran excloses d’aquesta normativa aquelles entitats i/o associacions que no respectin l’actual marc democràtic, que no assumeixin els principis de conducta reconeguts, com ara la Declaració Universal dels Drets Humans i altres de naturalesa similar, o bé que practiquin actuacions xenòfobes, racistes, homòfobes o misògenes.

3.- Tipus de subvenció
Es pot sol·licitar el Conveni o la Subvenció Ordinària:
1.- Conveni: És el conjunt de pactes que configuren una línia de cooperació entre l’entitat o col·lectiu i l’Ajuntament. El suport en aquest cas pot ser econòmic, de caràcter tècnic, d’equipaments i/o infraestructura. El cos de pactes que serà objecte de cooperació s’haurà de correspondre amb uns objectius i programes coincidents entre l’entitat i l’Ajuntament, el qual adopta i prioritza la via de la cooperació per potenciar el teixit associatiu de la ciutat
2.- Subvenció ordinària: S'entén per subvenció ordinària aquell ajut o suport econòmic que es concedeix als sol·licitants que ho hagin demanat de forma explícita, dins els terminis i condicions que s’estableix en aquesta normativa, i que abastin o responguin a una proposta concreta d’activitat d’una entitat, associació o col·lectiu.
Independentment de les anteriors, també es pot sol·licitar la Subvenció Extraordinària:
Subvenció extraordinària: Ajut econòmic concedit a una entitat o col·lectiu per a una activitat puntual no previsible en la programació ordinària. La seva concessió quedarà condicionada a la disponibilitat pressupostària municipal.

4.- Documentació a presentar
Per a formalitzar la petició els sol·licitants han de presentar a la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Calafell la documentació que marca el punt 6 de l’article 48 de les Bases d’execució.
Els impresos per a poder exercitar el tràmit (FITXA DE SOL·LICITUD I INSTÀNCIA) s’hauran de recollir a la Regidoria de Cultura de l’ajuntament.

5.-Terminis
· Conveni i Subvenció Ordinària
- Termini Presentació:
El termini per la presentació de les peticions serà d’un mes des del dia següent a la de la publicació de les bases al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona.
- Termini de resposta per part de l’Ajuntament:
L’Ajuntament donarà una resposta a les sol·licituds rebudes durant els 30 dies següents a la finalització del termini de presentació.
- Termini per justificar:
La data per a justificar l’ajut, si s’escau, serà, com a màxim, fins el 30 de gener de l’any següent i sempre d’acord amb el que preveu la Disposició General núm. 18 de l’art. 48è de les Bases d’Execució.
L’imprès per poder exercitar el tràmit (FITXA DE JUSTIFICACIÓ) s’haurà de recollir a la Regidoria de Cultura de l’ajuntament.

· Subvenció Extraordinària
El termini de presentació de les sol·licituds per a subvencions extraordinàries s’haurà de fer, com a mínim, un mes abans de la realització de l’activitat extraordinària i la seva presentació podrà perllongar-se fins el 30 de novembre de l’any en curs.

6.- Criteris de valoració de les sol·licituds per a la concessió de convenis i subvencions
Les sol·licituds seran analitzades per la Regidoria de Cultura amb la finalitat de fer una distribució racional dels recursos disponibles i una avaluació dels projectes presentats.
Es tindran en compte els següents criteris de valoració, sempre dins el marc dels ja expressats en la Disposició General núm. 8 que preveu l’article 48è de les Bases d’Execució:

1.- Interès general i municipal del projecte
2.- Repercussió social i nivell de participació
3.- Caire innovador i singularitat del projecte
4.- Activitats de recuperació i manteniment d’aspectes vinculats a la cultura popular i tradicional del municipi
5.- Activitats que afavoreixin la integració, la solidaritat, l’atenció a la diversitat, la igualtat d’oportunitats, les relacions intergeneracionals, la sostenibilitat i el respecte al medi
6.- Les accions que potenciïn la difusió i el coneixement del patrimoni cultural de Calafell, així com la seva conservació i divulgació
7.- Dèficit d’activitats anàlogues en el municipi
8.- Grau suficient d’elaboració, qualitat i treball previ del projecte
9.- Propostes que complementin aspectes de l’oferta cultural generada des de l’Ajuntament, i que es puguin cogestionar conjuntament
10.- Els projectes o activitats que estiguin promogudes conjuntament per més d’una entitat i que afavoreixin el treball de col·laboració entre associacions
11.- Difusió del nom del municipi
12.- Nivell de repercussió de l’activitat en els mitjans de comunicació
13.- Es valoraran positivament altres entrades econòmiques que rebin els sol·licitants: Subvencions d’altres organismes, entrades per a activitats , quotes del socis, etc. És a dir, les iniciatives que comptinm amb un finançament diversificat
14.- Àmbit i durada de l’activitat

7.- Obligacions dels perceptors
A les obligacions que marca el punt 16 de l’art. 48 de les Bases d’Execució s’hi afegirà:
1.- Fer constar en els materials de difusió i publicitat de l’activitat el logotip de l’Ajuntament de Calafell. Regidoria de Cultura d'acord amb els models tipogràfics aprovats per la Corporació “amb el suport” o “amb la col·laboració”
2.- Elaborar un resum avaluatiu un cop realitzada l’activitat acompanyat dels programes o cartells
3.- Trametre de forma regular a la Regidoria de Cultura la informació de les activitats a realitzar amb el temps suficient per poder fer-ne la difusió adequada
4.- Assumir totes les despeses d’organització de les activitats que es duguin a terme: assegurança de responsabilitat civil, infraestructura, serveis sanitaris, neteja, etc., assumint el projecte com una activitat pròpia
5.- Comprometre’s a comunicar qualsevol canvi que sorgeixi en les activitats previstes amb la suficient antelació.
8.- Pautes i procediment
Un cop presentades les sol·licituds, l’òrgan competent (punt 7 de l’art 48 de les Bases d’Execució) avaluarà les sol·licituds d’acord amb els criteris, formes i prioritats establerts en l’informe de valoració tècnica.
L’avaluació es realitzarà en el termini de 30 dies a partir de la finalització del termini de presentació i se’n donarà resposta expressa.
La concessió o la denegació es notificaran expressament a cada entitat o col·lectiu
Si l’acord és de concessió de l’ajut sol·licitat, s’especificarà l’entitat o associació que l’ha rebut, l’import que s’ha atorgat i el concepte pel qual s’ha concedit. En el termini de 10 dies els interessats hauran de comunicar l’acceptació a la Regidoria de Cultura.
Si l’acord és de denegació s’argumentarà a l’entitat la causa de denegació de la sol·licitud.
El pagament dels ajuts econòmics s'efectuarà segons les previsions econòmiques de l'Ajuntament de Calafell, tenint en compte la naturalesa de l'activitat i el projecte o programa presentat. L’atorgament de la subvenció es realitzarà en el termini de tres mesos des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, en el cas que en el conveni no s’especifiqui una data concreta.

9) Legislació aplicable
En els aspectes no previstos en aquestes bases s’aplicarà la Llei General de Subvencions de l’Estat 38/2003 de 17 de novembre, així com la normativa general establerta als articles 223 i següents de la Llei 8/1987, del 15 d’abril, Municipal i de Règim Local de Catalunya, i en concret el Títol 3 del Reglament aprovat per Decret 179/1995, del 13 de juny, de la Generalitat de Catalunya d’obres, activitats i serveis dels ens locals i l’art. 46 de les Bases d’Execució del pressupost 2005 de l’Ajuntament de Calafell.

10) Altres consideracions
Amb la presentació de la sol·licitud s'entendrà implícita l'acceptació total d'aquestes bases, per la qual cosa l'incompliment d'algun dels seus punts podrà considerar-se com a causa de revocació de l'ajut concedit.
El servei corresponent comprovarà l'aplicació efectiva de l'ajut a les finalitats per a les quals ha estat concedit, i el concessionari facilitarà l'accés a la informació necessària a aquest efecte, en el cas que es requereixi.
La sol·licitud d’ajut no obliga a l’Ajuntament a concedir-lo, ni dóna dret a l’entitat a rebre’l. Així mateix, el fet d’haver rebut un ajut en un exercici, no suposa l’atorgament forçós d’ajuts en exercicis posteriors, en cas que no es reuneixin les condicions exigides a les bases.
L’Ajuntament podrà fer totes les comprovacions que li calguin abans i després d’atorgar l’ajut i valorarà especialment la certesa de la documentació presentada.
L’Ajuntament podrà anul·lar totalment o parcialment l’ajut quan l’activitat es desviï del programa previst.

MODEL DE SOL·LICITUD

1. DADES IDENTIFICATIVES DE LA SOL·LICITUDannex 1

1.1.- DADES DE L’ENTITAT

Nom de l’entitat: ________________________________________________________

NIF: __________________________________________________________________

Núm. registre entitats: ___________________________________________________
(Dep. Justícia Generalitat Catalunya)

Adreça: _______________________________________________________________

Telèfon: _______________________________________________________________

Web: _________________________________________________________________

e-mail: ________________________________________________________________

Nombre membres equip directiu: ___________________________________________

Nom President/a: ________________________________________________________

Nombre de persones associades: ___________________________________________

Quota (import anual): ____________________________________________________

Personal contractat (Si/No): _______________________________________________

1.2.- DADES PERSONA DE CONTACTE

Nom i cognoms: ________________________________________________________

Càrrec dins l’entitat: _____________________________________________________

Adreça: _______________________________________________________________

Telèfon: _______________________________________________________________

e-mail: ________________________________________________________________

1.3 OBJECTIUS DE L’ENTITAT

(indiqueu la finalitat que justifica la existència de la vostra entitat)

1.4. MODALITAT I IMPORT SOL·LICITAT

Modalitat

Conveni ____
Subvenció ordinària ____
Subvenció extraordinària____

Import sol·licitat ________ €

DESCRIPCIÓ DE LA SOL·LICITUD

2.1. ACTIVITAT/S PER LES QUALS ES DEMANA SUPORT

projecte/activitatdates/temporitzacióbreu descripciódestinataris

2.2. ALTRES DADES D’INTERÈS
(assenyaleu aquelles dades que considereu d’interès ressaltar pel que fa a les activitats previstes per aquest any)

2.3 PRESSUPOST GLOBAL DE L’ENTITAT PER A L’ANY 2006
DESPESES
CONCEPTEIMPORT

Total despeses …………………………….€

INGRESSOS (1)
PROCEDÈNCIAIMPORT

Total ingressos …………………………….€

(1) cal especificar tots els ingressos: quotes socis, subvencions/ajuts institucionals i/o privats, altres així com l’import que es sol·licita a l’Ajuntament.

2.4 JUSTIFICACIÓ DE LA SOL·LICITUD
(especifiqueu els motius pels quals considereu que heu de rebre la subvenció sol·licitada)

2.5 COORDINACIÓ / TREBALL EN XARXA
(detalleu si pertanyeu a alguna federació, plataforma… i si col·laboreu amb alguna altra entitat i en quins projectes)

2.6 DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA
(especifiqueu, si és el cas, la documentació que adjunteu a la sol·licitud i que considereu d’interès per a justificar-la)

2.7 OBSERVACIONS

Calafell, __ d _____________ de 2006

Signatura (nom i cognoms de la persona que signa) i segell de l’entitat

FITXA JUSTIFICACIÓ Annex 2
MEMÒRIA ANUAL 2006

NOM DE L’ENTITAT ________________________________________

1. ACTIVITATS MÉS RELLEVANTS 2006 (en especial les que han estat motiu de subvenció)

activitatdatesparticipantsgrau compliment (1)

(1) Cas de no haver arribat al grau de compliment previst, especificar els motius en el punt següent (Breu valoració resultats activitats 2005)

2. BREU VALORACIÓ I RESULTATS ACTIVITATS 2006

3. BALANÇ GENERAL D’INGRESSOS I DESPESES. ANY 2006

DESPESES
CONCEPTEIMPORT

Total despeses …………………………….€

INGRESSOS
PROCEDÈNCIAIMPORT

Total ingressos ……………………………€

4. DETALL DE LA JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
(Relació de les factures que cal adjuntar per justificar com a mínim l’import rebut l’any 2006)

Data (2006)ConcepteEmpresa/proveïdorImport

Total ………………€

5. DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA

· Factures originals o compulsades per un valor mínim a l’ajut concedit

· Material imprès (díptics, cartells, fulletons...)

· Altra documentació (especificar)
_____________________________________
_____________________________________
_____________________________________

6. OBSERVACIONS

Calafell, __ d _____________ de 200_

Signatura (nom i cognoms de la persona que signa) i segell de l’entitat