10/09/2020

Calafell comença a aplicar el protocol Covid-19 a totes les instal·lacions esportives municipals

Detallades totes les mesures de seguretat, equipament a equipament i esport a esport, per a la represa de l’activitat esportiva

L’Ajuntament de Calafell ha aprovat en junta de govern el Protocol d’Ús General d’Instal·lacions Esportives davant la situació provocada per la Covid-19. El document recull  les normes generals de seguretat, així com les que s’aplicaran als entrenaments i les que regiran els partits i competicions. A més de les mesures d’higiene, distància i recorreguts pels equipaments, s’estableixen també els aforaments màxims de cada instal·lació.

El regidor d’Esports, Artur Peña, explica que “les entitats que tinguin cedit l’ús de cada instal·lació es faran responsables de l’aplicació d’aquestes normes, fins i tot designant un responsable Covid per a cada equip o grup”. Peña afegeix que “l’Ajuntament , a través de l’Oficina Municipal d’Esports, supervisarà el compliment de les mesures, però en aquest vaixell hi anem tots i els clubs s’hi han de responsabilitzar”.

Hi ha setze normes general de seguretat. A més, el protocol estableix la seva aplicació pràctica, esport a esport i instal·lació a instal·lació. Podeu consultar-ho en el document adjunt a aquesta notícia. Les normes generals són aquestes:

1. Es disposarà de gel desinfectant perquè cada usuari es netegi les mans a l’entrada i sortida de l’equipament.

2. Es precintarà tot el mobiliari i material esportiu que no es pot fer servir.

3. Els recorreguts dels esportistes permesos estaran senyalitzats.

4. És obligatori mantenir la distància social de seguretat de 1,5 m, amb l’equivalent a un espai de seguretat de 2,5 metres quadrats lliure al voltant de cada persona. En els casos que no es pugui garantir aquest distanciament entre les persones participants, com a conseqüència de la naturalesa de la pròpia activitat, serà necessari que aquesta es desenvolupi en grups estables i permanents.

5. Les persones que participin en activitats esportives, hauran de declarar responsablement que en els darrers 14 dies no s’ha tingut cap simptomatologia compatible amb la Covid-19.

6. Els/les esportistes no hauran de portar mascareta quan desenvolupin la pràctica esportiva, tampoc els/les jutges, els/les àrbitres i similars. Els entrenadors/es, els monitors/es, els tècnics/ques, sí hauran de portar mascareta.

7. Serà obligatori l’ús de mascareta en els accessos a instal·lacions, espais i recintes esportius, vestíbuls, vestidors, ascensors...

8. Aforament limitat per a cada franja horària.

9. Els vestidors i les zones de bar estaran tancats, excepte per equips sèniors i categories absolutes.

10. Cada esportista pot portar el seu propi material esportiu personal necessari per a l’entrenament.

11. Prèviament a l’obertura de la instal·lació, es portarà a terme la neteja i desinfecció. Tasques que també es realitzaran, a la finalització de cada torn d’activitat a les zones comunes i en el material compartit després de cada ús.

12. Quan acabi la jornada, caldrà repetir la neteja de la instal·lació.

13. No es podran utilitzar les graderies i els espais per a espectadors fins a la modificació específica d’aquest protocol (veure el següent punt).

14. En el cas que el Club o entitat esportiva organitzadora decideixi utilitzar aquests espais, tindrà sobre la seva responsabilitat i control sanitari, contemplar la normativa de salut i aforament, utilitzant les grades i els espais per a espectadors fins al 33% de l'aforament a les grades a l'aire lliure (1 persona cada 3 seients), i el 25% en recintes tancats (1 persona cada 4 seients), informant prèviament a l’OMEC d'aquesta decisió pel seu coneixement i autorització.

15. Les entitats, hauran de garantir per evitar aglomeracions, què entre cada franja d’entrenament hi hagi un espai de temps mínim suficient (15 minuts) per a la entrada i sortida d’esportistes.

16. El control d’accessos de temperatures corporals i de l’aforament, aniran a càrrec de les persones responsables del club. Tanmateix, les persones responsables municipals faran les tasques d’inspecció del protocol establert.

Més informació

El protocol complet (PDF, 4.12 MB)