31/07/2013

Calafell incorpora un nou sistema de comunicació d’incidències de l’equipament urbà a través de dispositiu mòbil

L’Ajuntament de Calafell ha presentat avui un nou servei per comunicar les incidències detectades en l’equipament urbà i serveis que presta l’Ajuntament. D’aquesta forma, el ciutadà podrà posar en coneixement de l’Ajuntament qualsevol deficiència que detecti mitjançant l’ús del seu telèfon mòbil o tableta.

L’Ajuntament de Calafell ha presentat avui un nou servei per comunicar les incidències detectades en l’equipament urbà i serveis que presta l’Ajuntament. D’aquesta forma, el ciutadà podrà posar en coneixement de l’Ajuntament qualsevol deficiència que detecti mitjançant l’ús del seu telèfon mòbil o tableta.

Per utilitzar el servei a través de Smartphone, n’hi ha prou amb descarregar l’aplicació Línia Verda. Per això l’usuari es connecta a la web de Play Store o APP Store en funció de la tecnologia emprada en el seu dispositiu mòbil (Android / IOS). Selecciona l’aplicació Línia Verda, i la descàrrega es porta a terme de forma gratuïta. Una vegada oberta l’aplicació en el telèfon, decideix si plantejar una consulta o comunicar una incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.

Durant la presentació, el regidor de Medi Ambient, José Antonio Jiménez, ha afirmat que “és un canal de comunicació que permetrà millorar els serveis de: neteja viària, recollida d’escombraries, retirada de mobles i poda, clavegueram,  enllumenat públic, parcs i jardins, servi d’aigua, control de plagues i estat de les platges. Aquest sistema automatitzat permetrà agilitzar i augmentar la capacitat de reacció per tal de subsanar deficiències en el servei”. 

Així mateix, l’alcalde de Calafell, Joan Olivella, ha destacat que “és una eina senzilla, directa i ràpida que permetrà als ciutadans una comunicació directa de les incidències i que els mantindrà informats en tot moment de l’estat de la petició”. Olivella ha afegit que “en aquest sentit som el primer municipi a Catalunya que posa en marxa aquest dispositiu de comunicació d’incidències”.

Per comunicar una incidència, n’hi ha prou amb seleccionar la categoria. Per geolocalització, l’aplicació s’encarrega de detectar de forma automàtica les coordenades exactes en les quals se situa la mateixa. Encara així, l’usuari també pot fer-ho manualment si decideix enviar l’avís en un altre moment des d’un altre lloc. Posteriorment, es pot adjuntar una foto de la incidència amb una breu descripció. Una vegada enviada, el responsable del departament de Medi Ambient de l’Ajuntament rep notificació de la mateixa. A partir d’aquest moment, s’inicien els tràmits per donar solució a la incidència detectada. El ciutadà coneix en tot moment l’estat en el qual es troba la incidència comunicada gràcies a les notificacions que rep en el seu dispositiu mòbil. Una vegada resolta, el ciutadà rep una notificació en el seu mòbil. 

Gràcies a la implantació d’aquest nou sistema, el ciutadà disposa d’un canal directe de comunicació amb el propi Ajuntament per així solucionar qualsevol incidència que trobi en els categories d’enllumenat, neteja, mobiliari urbà, clavegueram, control de plagues etc.

A través d’aquesta aplicació o de la web www.liniaverdacalafell.com, es pot plantejar qualsevol consulta relacionada amb el medi ambient. En un termini màxim de 24 hores, un equip d’experts en matèria donarà resposta a la qüestió plantejada.

D’aquest servei poden beneficiar-se tan empreses com ciutadans del municipi. A més, ofereix informació sobre legislació mediambiental estatal i autonòmica, sistemes de gestió ambiental, de residus, proveïdors de serveis i tecnologies, reciclatge, contaminació acústica etc... També es pot consultar sobre tràmits administratius, ajudes i subvencions, energies renovables, etc.

Amb la implantació d’aquest servei, l’Ajuntament de Calafell oferirà als ciutadans i empreses un canal de comunicació directe per així aconseguir un municipi que compleixi les normes bàsiques de benestar social.