19/12/2006

Calafell obté la marca de destinació turística familiar

Calafell ja ha obtingut la Marca de Destinació de Turisme Familiar, que atorga la Generalitat. Turisme de Catalunya ha comunicat aquest mes de desembre al Patronat de Turisme de Calafell l’obtenció d’aquesta marca, que va sol.licitar al novembre de 2004, i que permetrà que Calafell es promocioni encara més cap a l'exterior.

CALAFELL OBTÉ LA MARCA DE DESTINACIÓ TURÍSTICA FAMILIAR
Calafell, 19 desembre 2006.- Calafell ja ha obtingut la Marca de Destinació de Turisme Familiar, que atorga la Generalitat. Turisme de Catalunya ha comunicat aquest mes de desembre al Patronat de Turisme de Calafell l’obtenció d’aquesta marca, que va sol.licitar al novembre de 2004.
L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, s’ha mostrat “molt satisfet per l’obtenció d’aquesta marca, que comportarà una gran promoció del nostre municipi, el qual sempre s’ha caracteritzat per ser un destí vacacional familiar”. I és que l’obtenció de la Marca de Destinació Turística Familiar suposarà que el municipi de Calafell sigui present en els catàlegs específics de destinacions turístiques familiars que edita la Generalitat, així com en les promocions en fires, revistes del sector, agències, touroperadors, agències, etc. Olivella ha dit també, que “aquesta promoció serà molt positiva de cara a la propera campanya de Setmana Santa”.
Així mateix, el regidor de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Calafell, Joan M. Triadó, ha volgut destacar que “aquest és un projecte en el qual hi ha estat involucrat tot el municipi, ja que actualment hi ha gairebé 200 establiments adherits”. De fet, un dels requisits per a l’obtenció de la marca era que s’hi involucressin almenys un 15% dels establiments del municipi, xifra que Calafell ha aconseguit amb escreix amb l’adhesió d’establiments de tots els sectors: restauració, allotjament, comerç i oci.
Ara bé, Triadó també ha afirmat que “caldrà seguir treballant, tant des de l’Ajuntament com per part de les empreses, per tal de no perdre aquesta marca, i aconseguir que augmenti la participació de les empreses privades, perquè si ara ens han demanat un participació del 15%, d’aquí a tres anys ens demanaran un 25%”. També ha explicat que “l’obtenció d’questa marca comportarà necessàriament el manteniment d’un seguit d’infrastructures com el Club Infantil o el trenet turístic, entre altres”.
La Marca de Destinació de Turisme Familiar és una distinció que atorga Turisme de Catalunya a aquell municipi que ho sol.licita, sempre que compleixi uns requisits determinats. Aquesta distinció facilita les tasques de promoció externa del municipi, ja que la Generalitat fa diverses accions específiques per a aquest tipus de destinacions.
L’Ajuntament de Calafell va sol.l.icitar, per primera vegada, aquesta marca al novembre de 2004, quan el regidor de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme era Joan Olivella, i l’alcalde era Joan M. Triadó. A partir d’aquell moment, l’ajuntament va posar en marxa tot un seguit d’iniciatives per tal d’obtenir aquesta marca, com el Club Infantil, increment de la seguretat a les platges, increment de la neteja, activitats lúdiques per als nens i edició d’elements promocionals del municipi, entre altres.
A més, aquesta marca també comporta que els establiments adherits han d’oferir una sèrie de comoditats a les famílies: per exemple, en el cas dels bars, pitets per a nens; els supermercats, carros de compra amb cadiretes i la possibilitat de lliurar la compra a domicili; o els restaurants, tenir cadires i trones, menús infantils i canviador de bolquers, entre altres.
Actualment Calafell és l’únic municipi del Baix Penedès que ha obtingut aquesta marca. De fet, Turisme de Catalunya només ha atorgat la Marca de Destinació Turística Familiar a uns pocs municipis: Salou, Santa Susanna, La Pineda, Calella, Blanes, Malgrat de Mar, i Calafell.