29/01/2009

Calafell participa fins diumenge vinent a la fira de turisme de madrid

El Patronat Municipal de Turisme de Calafell participa fins diumenge vinent a la Fira de Turisme de Madrid, Fitur. Ho ha amb un autobús promocional, que està “venent” com a principal producte l’oferta de turisme familiar de Calafell. És el primer cop que el municipi participa en aquesta fira, una de les tres fires del sector més importants a Europa, a títol individual amb un espai de promoció propi.

El Patronat Municipal de Turisme de Calafell participa fins diumenge vinent a la Fira de Turisme de Madrid, Fitur. Ho ha amb un autobús promocional, que està “venent” com a principal producte l’oferta de turisme familiar de Calafell. És el primer cop que el municipi participa en aquesta fira, una de les tres fires del sector més importants a Europa, a títol individual amb un espai de promoció propi.

“Tot i que la situació general de crisi està molt perceptible en aquesta edició de Fitur, les primeres impressions que hem obtingut no són negatives del tot. Malgrat que el sector turístic està patint una davallada, es nota que la bonança anterior ha consolidat hàbits de viatge i de lleure que la gent intenta mantenir, si més no en part”, ha explicat des de Madrid el tinent d’alcalde de Turisme de l’Ajuntament de Calafell, Àngel Verge.

El tinent d’alcalde ha afegit que “ara que el mercat està més difícil hem de reforçar, com és el cas, la inversió en promoure l’oferta turística i els atractius del nostre municipi. Ho hem de fer amb prudència, però vetllant perquè la primera indústria de Calafell no s’aturi com ho ha fet la construcció”.

Verge també ha destacat que “la millora de la nostra presència a Fitur ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’empresa de transports Hife, que treballa a Calafell i que gestiona diferents línies amb tota la península ibèrica que tenen enllaç amb el nostre municipi”. El regidor ha indicat que la implicació directa del sector turístic en la promoció és “més necessària que mai”.

Calafell té una llarga trajectòria al certamen madrileny, ja que la capital de l’Estat és, junt a les ciutats de la vall de l’Ebre, el mercat natural de turisme estatal que rep el municipi. En aquesta ocasió, Calafell disposa d’un estand propi, de 42 metres quadrats, situat als espais exteriors dins del recinte firal, on s’ha “plantat” l’autobús. Es conserva, no obstant, la tradicional promoció a l’estand de Catalunya, dins del sistema de cooperació amb què s’hi presenten els municipis turístics de la Costa Daurada.

L’espai de Calafell a Fitur està situat entre els pavellons 5 i 6. Fitur se celebra al recinte firal Ifema. Fins demà, 30 de gener, està oberta només per a professionals. El 31 de gener i l’1 de febrer, per al públic en general. Segons dades de l’organització de Fitur, enguany hi haurà enguany més de 11.000 empreses i organismes, de 170 països. S’hi esperen més de 150.000 visitants professionals i uns 100.000 de públic general. S’hi han acreditat 8.332 periodistes.