04/05/2020

Calafell posa en marxa una plataforma de comerç electrònic local

Oberta la inscripció per als establiments que hi vulguin participar

L’Ajuntament de Calafell activarà en els propers dies De Calafell a Casa, una plataforma de comerç electrònic per als establiments locals. Aquest era un projecte en el qual venia treballant-se des de fa algun temps, però que s’ha accelerat arran de l’emergència sanitària, durant la qual bona part del comerç ha hagut de tancar portes. Hi ha uns 670 negocis que potencialment poden participar en aquesta iniciativa.

Durant el confinament, molts dels establiments que podien estar oberts per ser essencials, s’han organitzat per oferir servei a domicili. I alternativament, per rebre comandes a recollir in situ en hores concertades i, així, reduir el risc de contagi. Els canals usats han estat el telèfon i el whatsapp.

Però ara, De Calafell a Casa serà una nova eina del comerç de proximitat per arribar als clients i per reactivar-se després de l’aturada causada per la crisi sanitària. L’Ajuntament subvenciona al 100% la creació de la botiga virtual de cada comerç interessat, com a part de les mesures econòmiques per la Covid-19.

Els negocis que vulguin formar-ne part poden contactar per whatsapp al 661 262 652 o al correu sgibert@calafell.cat.

Després d’aquesta fase de presentació als comerciants i les seves adhesions, s’activarà la web de la plataforma i es farà una campanya informativa per donar-la a conèixer. Hi haurà premis i sorteigs per animar les compres.

La tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Lluïsa Lastra, explica que “com que hi ha una tendència creixent a comprar per internet, l’objectiu és que pugui fer-se a establiments del municipi”. Lastra afegeix que ”aquesta plataforma facilitarà que “el veïnat ajudi a la recuperació econòmica i de l’ocupació a Calafell”.

La regidora també diu que “la plataforma no vol reemplaçar el comerç tradicional i presencial, sinó complementar-lo. Es tracta d’aconseguir que les grans botigues en línia internacionals no facin tant mal al comerç de proximitat. És un comerç que hem de mirar, perquè potser quan el necessitem no estarà”.