19/02/2019

Calafell reclamarà que els repetidors de TDT del municipi tinguin tots els canals

Part de la mala recepció es deu al fet que les antenes s’orienten a repetidors amb tots els canals, però que no donen bona cobertura

L’Ajuntament de Calafell reclamarà a la Generalitat, administració competent en telecomunicacions, que els repetidors de TDT del municipi difonguin tots els canals. El fet que hi hagi repetidors amb menys canals s’ha revelat com un dels principals problemes del mal servei televisiu que rep el municipi, segons una auditoria tècnica que s’ha fet, de forma conjunta amb Cunit, amb qui Calafell comparteix algunes instal·lacions i que pateix una problemàtica similar.

“La cobertura és bona, però dos dels tres repetidors que donen servei a Calafell no tenen tots els canals. Això fa que, per aconseguir veure els canals que falten, moltes antenes particulars estiguin orientades cap a a repetidors que sí que els ofereixen, però que no són els idonis per cobrir l’àrea geogràfica de Calafell”, ha explicat Carles Maroto, enginyer de telecomunicacions i director de l’auditoria que s’ha realitzat.

Maroto ha afegit que “per això, en certes èpoques de l’any, quan les circumstàncies meteorològiques no són favorables, o a causa de l’orografia, aquests domicilis no tenen una bona recepció”. I ha dit també: “La manera de solucionar-ho és ampliar l’equipament dels tres repetidors perquè tinguessin els canals que manquen i, acte seguit, els usuaris reencaressin les seves antenes capa ells, que són els que els donen cobertura idònia”.

De la seva banda, l’alcalde de Calafell, Ramon Ferré, ha indicat que “a partir d’aquestes dades, reclamarem a la Generalitat que posi els canals que falten a aquests repetidors, de forma que tothom pugui veure tots els canals, com és normal que sigui”.

Ferré ha afegit que “convocarem als instal·ladors antenistes per tal d’explicar-los les conclusions d’aquesta auditoria i explicar-los el problema. A més, els explicarem coses que poden fer perquè l’orientació de les antenes sigui la correcta i la recepció millori”.