Demà arrenquen les celebracions del carnaval 'xurigué' amb diferents novetats
Calafell arrencarà demà dijous les celebracions del Carnaval “Xurigué” 2010. Una edició de la festa que arriba amb diferents novetats. Una d’elles és el canvi d’escenari del pregó de Sa Majestat el Rei del Carnestoltes. L’altra, l’organització d’un concurs de comparses al nucli de Segur de Calafell.
Calafell arrencarà demà dijous les celebracions del Carnaval “Xurigué” 2010. Una edició de la festa que arriba amb diferents novetats. Una d’elles és el canvi d’escenari del pregó de Sa Majestat el Rei del Carnestoltes. L’altra, l’organització d’un concurs de comparses al nucli de Segur de Calafell.
El tinent d’alcalde de Turisme de l’Ajuntament i màxim responsable de l’organització, Àngel Verge, ha explicat que “el Carnestoltes, una festa que s’ha volgut prohibir i sovint s’ha hagut de celebrar privadament, si no secreta, és avui la festa més popular, alegre i participativa de l’any”. Verge ha afegit que “a Calafell, el Carnaval és una festassa “amb milers de participants i milers d’espectadors que fonamenten que el nostre sigui l’autèntic Carnaval de la Costa Daurada”.
Pel que fa a les novetats, demà dijous, el pregó del Rei Carnestoltes se celebrarà a la plaça de Mariano Soler, al nucli del Poble de Calafell. Les obres de remodelació del nucli històric, que afecten de ple la plaça de Catalunya, obliguen a canviar l’escenari de l’acte. El pregó anirà precedit per una rua que sortirà del Mercat municipal. I encara abans per una festa infantil, amb xocolatada, a la plaça de Mariano Soler.
L’altra gran novetat és la convocatòria d’un concurs de comparses, divendres a la nit. Aquesta activitat és organitzada per l’Associació de comerciants i empresaris de Segur Centre i es desenvoluparà a l’avinguda Catalunya, entre les places Pau Casals i Mediterrani. La sortida serà a les 23 hores, des de la plaça Pau Casals, i mitja hora abans les comparses estan citades per recollir els distintius. El lliurament de premis als millors grups es farà en acabar el concurs, a l’avinguda Catalunya, a l’altura de la discoteca L’Ou.
El programa conserva, dissante a la nit, la gran rua de Segur de Calafell a la Platja de Calafell que va estrenar-se l’any passat.I diumenge a la tarda se celebrarà la tradicional rua del Poble de Calafell a la Platja de Calafell, que acostuma a ser la més concorreguda, ja que hi participen més comparses i carrosses, atés que aquest dia no hi ha altres rues arreu del Penedès.
El programa manté també els dos tradicionals carnavals infantils. Dissabte a la tarda, a les 17.30 hores, al pavelló municipal Jaume Vilamajó. I diumenge al matí, a les 12 hores, al pavelló Joan Ortoll.
PROGRAMA DEL CARNAVAL ‘XURIGUÉ’ 2010
Dijous 11 de febrer
17.30 h
Plaça de Mariano Soler
Xocolatada infantil
18.30 h
Plaça de Mariano Soler
Espectacle infantil
18.30 h
Des del Mercat
Rua del Rei Carnestoltes
Recorregut Passeig de la Unió, rambla Mossèn Jaume Toebella, c/ Jesús, c/ Marquès de Samà i plaça de Mariano Soler
19 h
Plaça de Mariano Soler
Arribada de la rua i lectura del pregó de Sa Majestat el Rei Carnestoltes
Divendres 12 de febrer
23 h
Avinguda Catalunya
I Concurs de Comparses Segur de Calafell
Organitza Associació de Comerciants i Empresaris de Segur-Centre
Recorregut Plaça Pau Casals, avinguda Catalunya, plaça Mediterrani
Lliurament de premis Davant la discoteca L’OU
Dissabte 13 de febrer
17.30 h
Pavelló de Segur
Carnaval infantil
23 h
Gran Rua de Carnaval de Segur a la Platja
Recorregut Passeig Marítim-c/ Rhin, c/ Manuel Benet Ortiz, avinguda Mossèn Jaume Soler
Diumenge 14 de febrer
12 h
Pavelló de Calafell
Carnaval infantil
18 h
Gran Rua de Carnaval del Poble a la Platja
Recorregut c/ Baix Penedès, c/ Andalusia, c/ Jaume Rafel, rambla Mn Jaume Tobella, carretera de l’Estació, avinguda Mossèn Jaume Soler (lateral), rotonda c/ Sant Pere, avinguda Mn Jaume Soler, c/ Manuel Benet Ortiz
