12/07/2016

El 100% d’establiments ha participat en la campanya comercial dels barris antics

Sortejats els premis, que inclouen estades a Calafell per a dues persones

El 100% dels establiments comercials de l’àmbit del Pla de Barris del nucli antic de Calafell han participat aquest mes de juny en la campanya “Barris Antics. Molt per descobrir, molt per oferir”. La campanya s’ha tancat amb el sorteig dels premis entre tots els clients que, en els 32 municipis participants arreu de Catalunya, han comprat en els comerços adherits.

La regidora de Promoció Econòmica de Calafell, Lluïsa Lastra, destaca que “és la primera vegada que a la campanya hi participa la totalitat dels establiments de l’àmbit del Pla de Barris”. Aquesta era la tercera edició, de les sis convocades en el conjunt del país, en què s’hi incorporava Calafell.

La iniciativa es tira endavant a 32 municipis de Catalunya que tenen un pla de barris per millorar i dinamitzar els seus nuclis històrics, com és el cas de Calafell. La revitalització del comerç és una de les eines dels plans de barris, ja que l’activitat econòmica és clau per mantenir la vida dels nuclis antics.

La campanya “Barris Antics. Molt per descobrir, molt per oferir”, a més, vol donar a conèixer els barris antics d’arreu del país, atés el seu elevat potencial turístic. Per això, una part dels premis sortejats són estades als altres municipis participants. Concretament, a cada municipi participant s’ha sortejat una estada per a dues persones a Calafell durant aquest mes de juliol. “És un premi molt bo, amb allotjament, degustacions, visites culturals..., i en temporada alta”, explica.

I afegeix que “enguany coincideix amb la renovació de la festa major, la programació de noves activitats per dinamitzar el nucli antic i la facilitat d’arribar-hi amb el trenet turístic, cosa que fa que els caps de setmana , i també altres dies, hi hagi molta animació i coses a fer”.