02/07/2018

Els calafellencs aproven els principals serveis públics municipals

Segons una votació electrònica amb pantalla tàctil a dependències municipals

Els calafellencs puntuen amb un notable o amb un bé els principals serveis que presta l’Ajuntament. Una enquesta amb pantalla tàctil a les dependències municipals de la Platja dóna la puntuació més alta als serveis de les platges (3,59 sobre 5), seguida per la que reben els parcs infantils, que assoleixen un 3,43 sobre 5.

El tercer servei públic més ben valorat és la conservació dels espais verds, que rep un 3,35. A continuació, l’enllumenat públic és puntuat amb un 3,25; la neteja viària, amb un 3,05; i la recollida d’escombraries, amb un 2,93. Recordem que aquesta puntuació és sobre una escala de 5 i que per traduir-ho a notes com les acadèmiques (excel·lent, notable, aprovat...) cal multiplicar cada xifra per dos.

Els resultats corresponen al darrer mes, període durant el qual han “votat” 138 persones. El dispositiu electrònic, similar al que avui pot trobar-se a molts equipaments, inclosos teatres i auditoris, continuarà operatiu per seguir recollint resultats. Està a les dependències del carrer Sant Pere, on estan ubicades les regidories relacionades amb els serveis municipals.

L’alcalde de Calafell, Ramon Ferré, explica que “la valoració dels serveis és bona globalment, però millorable. No ens aconformem amb un aprovat”. Ferré ha afegit que “no ens sorprenen les notes més baixes en el cas de la neteja viària i sobretot la recollida d’escombraries. Tot i que aproven, la valoració ciutadana no és gaire diferent de la que com a govern hi posaríem. Hi ha una problemàtica d’incivisme i de funcionament del servei davant la qual estem prenent mesures, per donar un gir a la situació”.

L’alcalde també ha dit que hi ha moltes queixes per les herbes als carrers. “El ple municipal va aprovar deixar d’usar l’herbicida Glifosat, i no hi ha alternatives igual d’eficaces, mentre que la retirada manual té un cost inassumible”, ha explicat.