24/01/2022

La Línia Verda ha solucionat el 90% de les incidències comunicades des que funciona

Des de 2013, el servei ha atés 57.726 avisos de la ciutadania de Calafell

El servei de Línia Verda de l’Ajuntament de Calafell ha pogut solucionar el 90% de les 57.726 incidències que ha rebut des que es va posar en marxa, l’any 2013. La participació ciutadana mitjançat aquest canal està tenint un creixement exponencial en els darrers temps i ha esdevingut un factor important per a la millora del municipi.

La tipologia d’incidències més comunicades és la referida a l’enllumenat públic. A continuació hi ha la neteja viària, la recollira de mobles i andròmines, brossa, senyalització i manteniment d’edificis.

El tinent d’alcalde d’Ecologia Urbana, Aron Marcos, explica que la “col·laboració de la ciutadania ens permet tenir ulls a tot arreu. Hem millorat i ampliat els serveis d’inspecció, i arran de la municipalització dels serveis de neteja i brossa tenim més presència a la via pública. Però per molta gent que tinguem al carrer és difícil cobrir un municipi tan extens i amb tants quilòmetres de carrers com el nostre”.

Marcos afegeix que “aquesta via permet resoldre incidències concretes, però també ens ajuda a detectar problemàtiques més generals. I és una eina fàcil d’usar i molt eficaç. Per tot això, animem la ciutadania a continuar utilitzant-la”.

Recordem que la Línia Verda està disponible principalment per canals telemàtics. Però recomanem especialment que s’usi l’aplicació mòbil, ja que geolocalitza automàticament la incidència i només cal afegir-hi una foto i una breu descripció escrita. A més, per aquesta via, la ciutadania anirà rebent notificacions al seu mòbil sobre l’estat de tramitació de la incidència.

El servei també està disponible en una web.

Aquests canals ofereixen també la possibilitat de fer consultes sobre medi ambient en general, de forma gratuïta. I publiquen continguts sobre aquesta matèria: guies de bones pràctiques, recursos d’educció ambiental, enllaços d’interès...