28/04/2016

L’Ajuntament insisteix sobre els problemes que l’arribada de la telefonia 4G està causant a la TDT

Demana més agilitat en el procediment establert i rapidesa en la solució

L’Ajuntament de Calafell ha insistit davant del ministeri d’Indústria sobre la problemàtica de la TDT al municipi, especialment pel que fa les interferències en la recepció que està causant el desplegament de la nova generació de telefonia mòbil, la 4G. Aquest desplegament sembla estar en l’origen de la recent onada d’interferències, ja que la nova tecnologia mòbil ocupa una banda, la dels 800 Mhz, que fins fa poc s’usava per a la TDT.

L’Administració central ha contestat l’Ajuntament tot recordant el procediment establert perquè les molèsties siguin les mínimes i la solució, gratuïta. En concret,  els afectats han de posar-se en contacte amb Llega800, mitjançant el telèfon gratuït 900 833 999 (de dilluns a dissabte, de 9 a 22 hores) o mitjançat una web (cliqueu aquí) on també es poden comunicar les incidències.

Una vegada que s’ha informat del problema, un tècnic es posarà en contacte amb l’afectat per avaluar la situació. Si es determina que la causa són les interferències del 4G, s’instal·la un filtre a l’antena, que no té cap cost econòmic.

L’Ajuntament reclama al ministeri que aquest procediment es millori, ja que, per les queixes que rep de la ciutadania, de vegades costa contactar amb els canals establerts o la resposta no és gaire ràpida. També fa constar que aquesta nova problemàtica ve a sumar-se a deficiències històriques al municipi, que les administracions competents en telecomunicacions o els operadors han de resoldre.

Més informació

Més informació (PDF, 652.61 KB)