L'alcalde de calafell, nou president del consell comarcal del baix penedès
L'alcalde de Calafell, Jordi Sánchez Solsona, és des d’aquest migdia el nou president del Consell Comarcal del Baix Penedès. Ha estat elegit per majoria absoluta, en virtut del pacte assolit per les forces progressistes i municipalistes de la comarca, en la sessió de constitució de l’ens, que s’ha fet aquest migdia a la Vil·la Casals, al Vendrell. Jordi Sánchez ha obtingut 13 vots (PSC-PM, ERC, ICV-EUiA i ADMC). El candidat proposta per CiU, Joan Plana, ha rebut 10 vots. S’han registrat dues abstencions, provinents dels consellers de PP i PxC.
L'alcalde de Calafell, Jordi Sánchez Solsona, és des d’aquest migdia el nou president del Consell Comarcal del Baix Penedès. Ha estat elegit per majoria absoluta, en virtut del pacte assolit per les forces progressistes i municipalistes de la comarca, en la sessió de constitució de l’ens, que s’ha fet aquest migdia a la Vil·la Casals, al Vendrell. Jordi Sánchez ha obtingut 13 vots (PSC-PM, ERC, ICV-EUiA i ADMC). El candidat proposta per CiU, Joan Plana, ha rebut 10 vots. S’han registrat dues abstencions, provinents dels consellers de PP i PxC.
El nou president ha destacat, en el seu discurs de presa de possessió, l’aternança política que s’ha produït a la comarca, desprès de 19 anys de mandat ininterromput de CiU. Jordi Sánchez ha recordat que la democràcia “necessita que periòdicament es renovin les cares i els projectes, perquè la societat és plural en les seves idees i aspiracions i això s’ha de veure reflectit fidedignament en les institucions”.
Entre les prioritats del nou consell comarcal, que figuren en el Pacte per la Comarca assolit per les quatre forces que el governaran, hi ha el suport als municipis, especialment als més petits, i l’elaboració d’un pla director comarcal. Jordi Sánchez ha precisat que “no podem perdre més el temps ni repetir errors antics. Hem de saber què volem com a comarca i com ho farem. La petjada sobre el territori ja és important. I el que cal és parar, reflexionar i planificar”.
Ha afegit: “Iniciem una etapa en què el nostre interès no ha d’acabar en els límits del nostre terme municipal, ni en el nostre campanar. Hem de ser capaços de superar el localisme individualista i en bona mesura estèril. Hem de començar a pensar a canviar d’escala. Hem de tenir una visió única que inclogui els potencials que tenim cadascú però que compartim tots. No hauríem de ser un més un, més un, més un…, fins arribar a catorze, com ha passat fins ara, sinó un. Un, més gran i més fort”.
El nou president del Baix Penedès ha afegit la necessitat de què la comarca tingui una veu pròpia per aconseguir que les decisions “que fins ara es prenien des de fora de la comarca, ara es prenguin des d’aquí” i en aquest sentit ha reclamat consens i diàleg tant a les forces polítiques que resten a l’oposició com als diferents ajuntaments.
Jordi Sánchez ha al·ludit als projectes del Logis Penedès i de la N-340, tot manifestant que “el Baix Penedès ha estat una comarca molt generosa amb el país. I ho pot continuar sent. Però hi ha d’haver unes garanties que fins ara no es reclamaven: entre elles la d’evitar que el territori se segueixi malmetent. Amb lideratge i una veu comarcal forta farem que la Generalitat i qualsevol altra administració escolti totes les possibles solucions”.
Els portaveus dels partits que formen el govern del consell comarcal han compromés els seus esforços per recuperar el benestar perdut pels ciutadans del Baix Penedès arran del creixement demogràfic i la manca de planificació a l’avançada. També han advocat per trencar el desequilibri actual entre els diferents municipis.
De la seva banda, el portaveu de CiU ha denunciat el que al seu parer és una manca de propostes concretes del nou govern i el que ha definit com una operació per apartar la federació nacionalista de quasevol organisme on pugui exercir poder. El portaveu de PxC ha basat la seva abstenció en la no coincidència del seu programa amb el dels dos candidats que s’han presentat a la presidència. I el del PP ha indicat que la seva abstenció era una mostra de confiança de cara a una possible col·laboració i ha manifestat que, en tot cas, la seva serà una oposició constructiva.
El nou consell comarcal del Baix Penedès constituït aquest migdia està format per 10 consellers i conselleres de CiU, 8 del PSC, 3 d’ERC, 1 d’ICV-EUiA, 1 del PP, 1 de PxC, i 1 d’ADMC.
La sessió de constitució del nou consell comarcal s’ha pogut sentir en una emissió conjunta de les emissores municipals del Baix Penedès. Calafell Ràdio, Ràdio El Vendrell i Ràdio Cunit han ofert la transmissió en directe. Ràdio L’Arboç l’ha ofert aquesta tarda en diferit. Les persones interessades a escoltar el ple poden usar el servei de ràdio a la carta de l’emissora arbocenca, disponible a la web www.radiobaixpenedes.cat. És el primer cop que es tira endavant una iniciativa d’aquestes característiques en la història del consell comarcal.
