30/06/2010

Una delegació de Calafell visita la població francesa agermanada de Larmor Plage

Una delegació de Calafell inicia dijous, 1 de juliol, una visita a la localitat francesa de Larmor Plage, a la Bretanya, on hi restarà fins diumenge. 

Una delegció de l'Ajuntament de Calafell, encapçalada per l'alcalde, Jordi Sánchez, i dos instituts del municipi, l'IES Camí de Mar i l'IES Segur de Calafell, inicien demà dijous, 1 de juliol, una visita de quatre dies a la població francesa de Larmor-Plage, amb qui està agermanada Calafell.

La visita servirà també perquè s'hi desplacin joves dels dos instituts del municipi, a modus d'intercanvi, i perquè cinc famílies calafellenques que l'any passat van rebre ciutadans de Larmor-Plage a casa seva retornin l'estada. La comitiva, d'unes 40 persones, sortirà de Calafell a les 4 del matí de dijous en autocar per arribar entre les 20 i les 21 hores a la localitat de al Bretanya francesa, moment en què es farà l'acte de benvinguda.

L'endemà, divendres, es visitarà la ciutat de Vannes. Dissabte hi ha organitzades diverses excursions mentre que diumenge es retornarà a Calafell entre les 6 i les 7 del matí. La trobada servirà altrament per concretar noves visites i intercanvis.

El setembre de 2009, una delegació de la població francesa va visitar Calafell i s'hi van fer intercanvis. El primer contacte entre ambdues localitats va tenir lloc el juliol de 2002. Des d'aleshores, gairebé cada any hi ha hagut intercanvis. En 2004 s'havia signat la primera carta d'agermanament. En les diferents visites, diverses entitats de Calafell també hi han estat presents. Justament enguany, Calafell i Vielha e Mijaran aprovat la carta d'agermanament d'ambdues poblacions.

(A la fotografia, la visita cursada a Calafell en 2009 per part de la delegació francesa)