14/11/2020

Calafell se suma a la reclamació de nous serveis de bus exprés al Baix Penedès

Unanimitat en la demanda d’una connexió real i efectiva amb el Camp de Tarragona i amb Barcelona

L’Ajuntament de Calafell ha aprovat per unanimitat una moció del grup municipal de Sumem+ Junts, a la qual s’ha adherit el d’ERC, per afegir el municipi a la reclamació de nous serveis de bus exprés al Baix Penedès. Com en altres ajuntaments de la comarca, l’acord adoptat reclama la creació de línies de transport públic d’aquest tipus, que actualment són residuals.

La moció considera prioritària i urgent la connexió mitjançant bus exprés amb Barcelona i la seva àrea, com a pol d’atracció laboral o d’estudis per a molts habitants de la comarca. És una mobilitat molt important que només és atesa per un servei de Rodalies mancada de fiabilitat i poc competitiva.

Actualment, només existeix una línia que va al Camp de Tarragona i ofereix diverses connexions, però sempre amb transbordament i mala coordinació entre els diferents trajectes.

Per això, la moció planteja al departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat la creació de quatre nous serveis de bus exprés:

EXBP1
Baix Penedès (Cunit-Segur de Calafell-Calafell-El Vendrell) amb Reus, el seu aeroport i l’estació AVE del Camp de Tarragona.

EXBP2
Baix Penedès (Cunit-Segur de Calafell-Calafell-El Vendrell) amb la ciutat de Barcelona via C-32.

EXPB3
Baix Penedès (Cunit-Segur de Calafell-Calafell-El Vendrell) amb la Universitat Autònoma de Barcelona via C-32/C-15/AP-7.

EXPB4
Baix Penedès (El Vendrell-Calafell-Segur de Calafell-Cunit) amb l'aeroport de Barcelona.

També es reclama un estudi de mobilitat de transport públic de la nostra comarca, amb connexió entre el Camp de Tarragona i Barcelona per ampliar l'oferta. Així mateix, el restabliment de l'horari que tenia el bus Exprés Vilanova - Tarragona, fins que va ser retallat recentment.

La portaveu del grup municipal de Sumem+ Junts, Sandra Suárez, ha dit que “la Generalitat ha impulsat des de fa uns anys el servei de bus exprés, diferents del transport clàssic interurbà, per connectar territoris amb pols d’atracció i grans àrees urbanes com poden ser Barcelona i Tarragona, però a la nostra comarca l’oferta és residual”. Suárez ha afegit: “Necessitem connexió real i efectiva amb el Camp de Tarragona i amb Barcelona”.