28/09/2018

El centre cívic Cinema Iris diversifica l’oferta d’activitats per a famílies i nens petits

Hi haurà sessions diferenciades entre nadons que encara no caminen i infants que ja ho fan

El centre cívic Cinema Iris ha posat en marxa una programació per a famílies i nens petits més diversificada que en cursos anteriors. En concret, en comptes d’un espai, ara n’hi ha dos, a partir d’un criteri d’edat: nadons de 0 a 1 any, o que encara no caminen; i infants d’1 a 3 anys, que ja caminen.

Els responsables de l’activitat havien detectat que les famílies deixaven d’assistir a mesura que els nens se’ls anaven fent grans. I és que en la franja de 0 a 3 anys hi ha molta diferència de l’estat evolutiu, i sobretot motriu ,entre nadoncs que encara no caminen i altres que ja tenen dos anys o gairebé 3.

Per aquest motiu, a partir d’aquest curs, es dedica un dia a les famílnies amb nadons que no caminen, i un altre dia es manté el “Tot jugant” per a infants que ja caminen fins als tres anys.

Així, els dijous, de 10 a 12 hores, el centre cívic obre l' Espai Nadó per a famílies amb lactants que vulguin compartir experiències sobre la criança dels seus fills, en un ambient estimulatiu i acollidor.

I els dimecres, de 17 a 19 hores, continua l'espai Tot jugant, adreçat a famílies amb nens i nenes que ja caminen, que ja comencen a interessar-se pels seus iguals i tenen necessitat de relacionar-se. Hi trobaran un espai de joc lliure i lúdic.

Tots dos són espais on adults i nens i nenes podran compartir experiències i vivències. Els serveis conten amb dues professionals d'educació infantil. L'accés és lliure i gratuït per a famílies empadronades. S’hi pot anar directament, sense necessitat d’inscripció, en les franges horàries que els dos serveis estan oberts.