06/04/2020

El Servei d’Atenció al Ciutadà reactiva l’atenció telefònica a partir d’aquest 6 d’abril

L’Ajuntament reforça, a més, l’atenció d’urgència als serveis socials

El Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament de Calafell reactiva l’atenció telefònica a partir d’aquest 6 d’abril, mitjançant el 977 69 90 09. De fet, aquesta atenció amplia els horaris anteriors a l’emergència sanitària. Estarà disponible de dilluns a divendres de 9 a 20 hores, i els dissabtes, de 9 a 14 hores, sempre que siguin feiners.

L’Ajuntament havia tancat les seves oficines en l’inici de la crisi del Covid-19 per evitar la seva propagació, deixant només en funcionament els serveis més essencials. Tanmateix, s’estan reorganitzant serveis per donar resposta a la prolongació de la situació, mentre no sigui possible restablir l’atenció presencial. I en particular, a noves demandes de documentació sorgides dels ajuts posats en marxa pel govern central. És el cas, per exemple, dels certificats d’empadronament necessaris per a gestionar temes de la hipoteca.

Preguem la màxima comprensió possible pel temps d’espera de les trucades. Estem funcionant amb serveis reduïts i amb torns rotatoris per minimitzar l’exposició dels treballadors del servei.

Recordeu que també teniu a la vostra disposició a la vostra disposició la seu electrònica de l’Ajuntament, on si teniu un certificat digital podreu fer els tràmits més necessaris.

D’altra banda, també a partir d’aquest dilluns es reforça el servei essencial dels Serveis Socials, que està operatiu des del primer dia per atendre. L’equip reforçat, també rotatiu pels mateixos motius, està integrat per un treballador o treballadora social, un educador o educadora social i una persona administrativa. Atendran situacions d’emergència, de dilluns a divendres de 9 a 15 hores. Preferentment, haurà de ser de manera telefònica i no presencial. Podeu trucar al 977 69 90 09 (extensió 773). Per no col·lapsar la línia telefònica, també podeu enviar un correu a benestar@calafell.cat.

A més, es mantenen actius tots els serveis d’atenció, seguiment i acollida a les víctimes de violència de gènere. Quan aquesta atenció, per les característiques del cas, hagi de ser realitzada de forma ineludiblement presencial, el personal municipal actuarà amb equips de protecció individual.