05/10/2019

Calafell surt a fidelitzar els seus principals mercats turístics

L’Ajuntament i els empresaris hotelers i de restauració venen els atractius del municipi a la fira de professionals de París

Turisme de Calafell ha participat aquesta setmana a la fira de turisme IFTM TOP RESA, que s’ha  celebrat a París. Ha estat una acció promocional per fidelitzar el turisme francès, ja que aquest és el principal mercat turístic estranger que el nostre municipi té. I segons la tinent d’alcalde de Turisme de l’Ajuntament, Lluïsa Lastra, “hem de continuar atraient-lo a la nostra destinació”.

La fidelització dels mercats tradicionals és un dels objectius de Turisme de Calafell. “L’any que venen menys francesos, per exemple, es nota immediatament”, diu la regidora, que afegeix: “El francés és un mercat molt interessant per nosaltres, perquè acostuma a ser un turisme familiar i que té en la relativa proximitat un valor afegit”.

Turisme de Calafell ha estat en aquesta fira en col·laboració amb l’agència Calafell Evasion, que treballa portant turisme francès a tota la Costa Daurada. També hi han participat empresaris hotelers i de la restauració i representants dels gremis i associacions del sector. Tots, venent la marca Calafell al principal mercat europeu que tenim.

La fira IFTM TOP RESA té la pecularitat d’estar especialitzada exclusivament en la venda a agents de viatges, operadors turístics, organitzadors d’actes i esdeveniments, gerents de viatges corporatius... És a dir, es tracta d’una fira adreçada als professionals que venen producte i mouen turistes. Pels pavellons del Parc des Expositions de la Porte de Versailles hi han passat 34.000 professionals.

D’aquí a final d’any, Turisme de Calafell participarà al World Travel Market, la fira internacional de turisme de Londres. Ho farà sense desplaçar personal, a través del conveni Córner de la Diputació de Tarragona, que permet compartir les accions promocionals i l’esforç econòmic corresponent. Ja es treballa amb el sector per decidir a quines fires de turisme s’anirà el 2020.