Inauguració de la nova oficia del Servei d'Atenció al Ciutadà a la platja de Calafell

28/06/2013

Aprofitant la Festa Major de Sant Pere, avui s’ha posat en funcionament la nova oficina del Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) a la platja de Calafell.

En l’acte oficial d’inauguració que va tenir lloc ahir al vespre, els ciutadans ja van poder comprovar les millores que aporta una oficina que està situada al planta baixa de les Dependències Municipals, en l’espai que va quedar lliure quan es va fer el trasllat de la Policia Local a la nova caserna. Fins ara, l’oficina del SAC de la platja estava situada provisionalment en aquestes dependències, però a la primera planta i en un espai molt més reduït.

L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, s’ha mostrat molt satisfet perquè la construcció d’aquesta nova oficina “era un compromís que teníem amb la ciutadania”, i ha explicat que el nou espai “respon molt millor a les necessitats d’un model d’atenció ciutadana, on el que volem és apropar l’ajuntament als ciutadans”.

De la mateixa manera, la tinent d’alcalde de Serveis Interns, Montse López, ha afirmat que “amb la inauguració d’aquesta nova oficina es culmina el model de finestreta única implantada als tres nuclis del municipi”. En aquest sentit, la regidora ha explicat que el personal que atén a les tres oficines és el mateix, ja que es fan torns rotatius. “D’aquesta manera aconseguim que la informació que reben els ciutadans és sempre la mateixa, sigui quina sigui l’oficina a la qual es dirigeixin”.

Aquesta oficina aporta notables millores, tant pel que fa a l’espai com pel que fa al servei. En primer lloc ara l’oficina té uns 70m2, i és molt més accessible, ja que es troba a peu de carrer. S’ha incrementat el nombre de taules de l’atenció personalitzada, que ara són 3, i s’ha incorporat un taulell de pagaments informatitzats, que permet al ciutadà fer tràmits i pagaments de tributs online a la mateixa oficina. També s’ha creat una sala d’espera, per a més comoditat dels ciutadans, i un nou sistema de gestió de cues, a través d’un dispensador de torns. L’oficina també té un espai d’arxiu i documentació, i una superfície amb exposició i dispensador d’informació.

A més, aquesta oficina també ha adoptat la imatge que s’havia establert a les oficines del SAC del poble i de Segur de Calafell, de manera que ara les tres tenen la mateixa imatge corporativa. Una de les coses que va cridar més l’atenció als ciutadans va ser la imatge del Bot Salvavides de Calafell, que presideix l’entrada a aquesta oficina.

Les obres de construcció de la nova oficina del SAC han tingut un cost d’uns 105.000 euros. El tinent d’alcalde d’Obres Públiques, Rafel Solé, ha destacat que “les obres del SAC les han realitzat empreses del municipi de Calafell”.

A partir d’avui els ciutadans ja poden fer els seus tràmits a través d’aquesta nova oficina del SAC de la platja, que té un horari de dilluns a divendres, de 8 a 14h. Els dissabtes, l’oficina central, situada al poble de Calafell, també està oberta, de 9 a 13h.

Funcions del SAC

El Servei d’Atenció al Ciutadà ofereix bàsicament les següents funcions:

-Fer consultes sobre tot el que hi ha i allò que passa a la ciutat (agenda ciutadana)

-Rebre informació sobre els serveis i les activitats municipals

-Obtenir informació sobre tràmits i gestions públiques

-Gestionar tràmits municipals

-Rebre queixes i suggeriments

Cal dir que durant el 2012 el SAC va gestionar més 32.500 tràmits: 9.818 a Segur de Calafell; 13.415 a Calafell Poble, i unes 9.300 a Calafell Platja. En comparació amb l’any 2011, les visites han pujat un 11,33%.

Així  mateix, el temps mig d’espera durant l’any 2012 va ser de 59 segons a l’oficina de Calafell Poble; i 2 minuts 22 segons a Segur de Calafell, essent  la  mitjana d’1 minut i 16 segons.

El SAC ofereix els seus serveis no només de manera presencial, a les seves oficines, sinó també de forma telefònica (T. 977 699 009), i telemàtica (www.calafell.cat).