Una delegació de l’Ajuntament d’Alcúdia s’interessa pel model de funcionament del SAC de Calafell

30/03/2012

SACAvui, 30 de març, una delegació de l’Ajuntament d’Alcúdia (Mallorca), encapçalada per la seva alcaldessa, Sra. Coloma Terrassa, ha visitat les instal•lacions del Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Calafell per tal d’informar-se sobre el model de funcionament del SAC (Servei d’Atenció al Ciutadà).

L’Ajuntament de Calafell va rebre fa tres mesos una delegació de l’Ajuntament de Xàbia que també es van interessar per les oficines del SAC, situades a la planta baixa de l’edifici central de l’Ajuntament, al nucli del Poble de Calafell, així com l’oficina ubicada en Segur de Calafell.

La delegació de l’Ajuntament d’Alcúdia estava formada, a més de l’alcaldessa, pel primer Tinent d’alcalde i regidor d’Informàtica i Hisenda, Joan González, la delegada d’Atenció Ciutadana, Laura Serra, el cap del Departament d’Informàtica, Pau Llabrés, el cap de Participació Ciutadana, Mateu Vanrell, els quals han estat rebuts per l’alcalde de Calafell, Joan Olivella, la regidora de Serveis Interns, Montse López, el director dels Serveis Econòmics, i el cap del Departament TIC de l’Ajuntament de Calafell. Ambdues delegacions han mantingut una reunió de treball, durant la qual l’Ajuntament de Calafell ha explicat quin és el model de funcionament del SAC.

El motiu de la visita és que l’Ajuntament d’Alcúdia vol posar en marxa l’Oficina d'Atenció al Ciutadà i creu que el Servei d’Atenció al Ciutadà de Calafell pot ser un bon referent.

Cal recordar que l’Ajuntament de Calafell va obrir al 2007 l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC) actual Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC), tot instaurant una bona aplicació de gestió de dades. L’aplicació permet agilitzar i ordenar els tràmits tot actualitzant les normatives que es tradueix en una millor gestió interna de les peticions dels ciutadans que s’adrecen al Servei d’Atenció al Ciutadà.

Els ciutadans del municipi poden gaudir de les aplicacions com: la carpeta ciutadana que permet consultar la informació personal de la base de dades municipal i realitzar tràmits per internet. L’accés a través de la web municipal (www.calafell.cat), centralitza en un únic espai totes les aplicacions per que la ciutadania interactuï amb l’administració. Per donar garanties de confidencialitat i validesa, l’ús d’aquesta Carpeta ciutadana requereix tenir un certificat digital, com pot ser el eDNI, IdCat o el de la Fàbrica de Moneda i Timbre.