Aprovat inicialment el pla especial de la zona d'equipaments on es construirà l'Institut de Segur
L’Ajuntament de Calafell ha aprovat inicialment aquest matí el Pla especial urbanístic de la zona d’equipaments que hi haurà entre els carrers Brasil i Cúspide, al nucli de Segur de Calafell. En aquesta zona d’equipaments s’aixecarà l’edifici definitiu de l’Institut “La Talaia”.
L’Ajuntament de Calafell ha aprovat inicialment aquest matí el Pla especial urbanístic de la zona d’equipaments que hi haurà entre els carrers Brasil i Cúspide, al nucli de Segur de Calafell. En aquesta zona d’equipaments s’aixecarà l’edifici definitiu de l’Institut “La Talaia”.
El tinent d’alcalde de Territori, Ramon Ferré, ha explicat que “hem rebut el projecte bàsic del nou centre que ha redactat l’empresa que, la tardor passada, va guanyar l’adjudicació del projecte i de l’obra”. Amb les previsions del projecte, “l’Ajuntament ja pot ajustar la configuració de la zona, de forma que el vestit quedi a mida”.
El calendari de les obres és que aquests comencin a finals del mes d’abril. El pressupost és de 6,95 milions d’euros i el termini d’execució d’entre dotze i catorze euros, per la qual cosa podria estar enllestit per obrir amb l’inici del curs, el setembre de 2012. L’Institut s’aixecarà en uns terrenys de 8.000 metres quadrats. La superfície construïda serà de 4.800 metres quadrats, distribuïts un edifici principal de tres plantes i un edifici annex que allotjarà el gimnàs. Inicialment comptarà amb setze aules i capacitat per a 480 alumnes.
El projecte, però, preveu la possibilitat d’una futura ampliació. Una de les característiques més destacades de l’edifici serà que tant el gimnàs com la biblioteca tindran un accès directe des del carrer i quedaran separades de l’aulari per un doble tancament. D’aquesta forma, tots dos espais podran funcionar com a equipaments per al barri.
El tinent d’alcalde de Territori ha mostrat la confiança de l’equip de govern que el projecte no es veurà afectat per les retallades anunciades pel nou govern de la Generalitat. “Es tracta d’una obra ja adjudicada a una constructora i se’ns fa difícil creure que hi hagi marxa enrera”, ha subratllat.
La zona d’equipaments del carrer Brasil és fruit de la política de l’actual equip de govern d’ubicar els serveis en ubicacions cèntriques i accesssibles. “La nostra filosofia és acostar els serveis i els equipaments a les persones”. Ferré ha afegit que “en aquest mandat n’hem donat altres exemples i és la filosofia que consagra el nou POUM: no podia ser que, com passava abans, els equipaments estiguessin ‘amagats’ a qualsevol racó del terme municipal”.
