Balanç positiu del manteniment i gestió d'espais verds a Calafell
L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, i el regidor de Medi Ambient, José Antonio Jiménez, han fet balanç de la tasca que estan duent a terme, des de fa un any, les empreses encarregades del manteniment dels espais verds al municipi. Tant l’alcalde com el regidor han valorat molt positivament la tasca que duen a terme la Fundació Santa Teresa i UTE Jardiners de Calafell.
L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, i el regidor de Medi Ambient, José Antonio Jiménez, han fet balanç de la tasca que estan duent a terme, des de fa un any, les empreses encarregades del manteniment dels espais verds al municipi. Tant l’alcalde com el regidor han valorat molt positivament la tasca que duen a terme la Fundació Santa Teresa i UTE Jardiners de Calafell.
L’Ajuntament de Calafell va contractar al juliol de 2011 les empreses que actualment fan el manteniment dels espais verds, amb uns objectius molt clars: la millora estètica dels jardins i la seva relació amb aspectes històrics o culturals de la nostra ciutat; assegurar el bon estat vegetatiu i fisiològic de les plantacions; i assolir un bon grau de satisfacció entre els usuaris de l’espai.
Segons han explicat Joan Olivella el balanç d’aquest primer any “és molt positiu, sobretot tenint en compte que per a nosaltres és prioritari tenir una bona imatge del municipi, perquè és la nostra carta de presentació de cara al turisme, una de les nostres principals fonts de riquesa”.
Així mateix, José Antonio Jiménez ha explicat les tasques concretes que realitzen cadascuna d’aquestes empreses.
La Fundació Sta. Teresa (Medi) s’encarrega de la conservació i manteniment dels parcs i jardins, places enjardinades, i altres espais verds públics de Calafell, tenint en compte els criteris de sostenibilitat i de protecció ambiental. Per a aquestes funcions, l’empresa compta amb 10 operaris i una renovada dotació de vehicles i maquinària, que garanteixen una bona prestació del servei i una millora ambiental per la reducció del consum de combustibles i emissions.
Així mateix, la UTE (Unió Temporal d’empreses) Jardiners de Calafell, formada per les empreses Urbaser i Fundació Sta. Teresa, s’encarrega de la conservació i millora dels espais verds i a recuperar la seva funció social i d’espais de bellesa dins l’entorn urbà, tenint en compte que alguns d’aquests espais són llocs on es desenvolupen activitats culturals i festives (per exemple el Parc de la Sínia). Aquesta UTE desenvolupa aquests treballs mitjançant 13 operaris, i una flota de vehicles completament nova on s'han incorporat vehicles elèctrics.
