Calafell inicia a París una nova temporada de promoció del turisme
L’objectiu és fidelitzar el mercat francés, un dels més importants per al municipi
Turisme de Calafell participa aquesta setmana a la fira de IFTM Top Resa, a París. És una acció promocional per a fidelitzar el turisme francès, ja que aquest és el principal mercat turístic estranger que té el nostre municipi. Ha estat el tret de sortida d’una nova temporada en què, acabat l’estiu, el municipi surt a promocionar els seus atractius i propostes turístiques per tot arreu.
La fidelització dels mercats tradicionals és un dels objectius de Turisme de Calafell, que considera clau per a la definitiva consolidació del sector, després de les crisis dels darrers anys.
I per a aquesta estratègia, el turisme francès és fonamental. La regidora de Turisme de l’Ajuntament, Lluïsa Lastra, diu que “hem de continuar atraient-lo a la nostra destinació”. I ara, com sempre. “L’any que venen menys francesos, per exemple, es nota immediatament”, diu Lastra, que afegeix: “El francés és un mercat molt interessant per nosaltres, perquè acostuma a ser un turisme familiar i que té en la relativa proximitat un valor afegit”.
El francès és el segon mercat de Calafell, després de l'espanyol, i el primer internacional. La majoria de turistes francesos que visiten Calafell, efectivament, són famílies que, més enllà del sol i platja de sempre, busquen gaudir de l'oci familiar, la cultura o la gastronomia, entre d'altres. Per això, l’Ajuntament hi ha anat de la mà d’operadors i establiments turístics del municipi.
Pel que fa a la Fira de París i a les seves possibilitats, és un certamen per a professionals del sector. Ser-hi és buscar que els operadors coneguin l’oferta de Calafell i puguin comercialitzar-la entre els seus potencials clients. En aquest sentit, l'IFTM és l'únic saló professional a França i, per tant, una cita de referència dels professionals del sector per trobar-se i negociar, tant empreses franceses com d’arreu del món.
En concret, a París s’hi troben més de 170 destinacions turístiques i 1.400 marques i s’hi celebren 90 conferències de caire temàtic o sectorial.