Calafell recull novament el segell Infoparticipa concedit per la UAB per la seva transparència
L’Ajuntament reedita el distintiu, aconseguint un excel·lent per tercera vegada
L’Ajuntament de Calafell ha recollit el segell Infoparticipa, atorgat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per la seva transparència. És el tercer cop que ho fa, i amb la qualificació d’excel·lent, des que durant aquest mandat es van repertir els suspensos anteriors.
En una acte celebrat al Rectorat de l’Autònoma, al campus de Bellaterra, Calafell ha estat un de les 104 institucions locals, entre ajuntaments (95), consells comarcals (6) i diputacions (3), que s’han fet creditors d’aquesta distinció per les seves bones pràctiques de comunicació i informació durant l’any 2017.
El segell Infoparticipa valora el grau de transparència dels ajuntaments i ens locals, a partir d’un seguit d’indicadors relatius als seus webs, avaluats pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB.
Calafell ha assolit el compliment de 49 dels 52 barems analitzats. Això significa un 94,23% de compliment en aquesta avaluació. És la mateixa nota assolida en les dues avaluacions anteriors. “Hi ha marge per millorar en els tres indicadors que encara no complim, tot i que també cal dir que en un cas la informació és abundant per altres canals diferents a la web, que és l’únic que valora la UAB”, diu l’alcalde, Ramon Ferré.
"De suspendre lamentablement en transparència, hem passat a assolir tres excel·lents seguits. Era un dels nostres objectius per a aquest mandat i el canvi en relació a la situació anterior, no pot ser més evident”, afegeix Ferré. En les dues avaluacions anteriors a 2015, l’Ajuntament havia assolit una puntació del 39,02% i del 36,59%”.
En l’avaluació referida a 2014, la puntuació va ser del 39,02%. En l’anterior, relativa al 2013, havia estat fins i tot inferior: el 36,59%%
En l’acte de lliurament, l’alcalde ha subratllat la seva satisfacció per la renovació del guardó: “S’està fent una bona feina d’informació i comunicació i això es reflecteix en la bona nota que ens dóna l’Autònoma, tot i que només valori una part, la de la web, del conjunt de la feina que estem fent per millorar el contacte i la relació amb la ciutadania”.