El Parc Nadalenc estarà dedicat a l'Any Internacional de la Biodiversitat
El Parc Nadalenc de Calafell, que se celebrarà del 27 de desembre al 4 de gener, tindrà com a leit-motiv de les activitats i de l’ambientació la commemoració, aquest 2010, de l’Any Internacional de la Biodiversitat. Però una de les novetats serà la reestructuració dels preus per fer-los més accessibles a les famílies. Només pagaran entrada (4 euros) els infants d’entre 4 i 16 anys i els menors de 4 anys no hauran d’abonar el tíquet, així com tampoc els adults que acompanyin els petits.
El Parc Nadalenc de Calafell, que se celebrarà del 27 de desembre al 4 de gener, tindrà com a leit-motiv de les activitats i de l’ambientació la commemoració, aquest 2010, de l’Any Internacional de la Biodiversitat. Però una de les novetats serà la reestructuració dels preus per fer-los més accessibles a les famílies. Només pagaran entrada (4 euros) els infants d’entre 4 i 16 anys i els menors de 4 anys no hauran d’abonar el tíquet, així com tampoc els adults que acompanyin els petits.
Les entrades, a més, valdran tan pel torn del matí com pel de la tarda. I el dia de cloenda, el 4 de gener, el torn de tarda tindrà entrada gratuïta. Es manté la tradició d’obsequiar amb una entrada gratuïta a tots els alumnes dels centres escolars fins a segon d’ESO. Amb totes aquestes mesures, “hem volgut fer més accessible el Parc a totes les famílies, de manera que el preu no sigui un obstacle perquè tothom gaudeixi de l’oferta de lleure formatiu del Parc Nadalenc”, explica la regidora de Joventut, Yolanda Almagro.
Minvar els ingressos, quan el pressupost ja s’ha reduït per la crisi, és possible gràcies a la col·laboració i esponsorització de diverses entitats i empreses locals. Enguany, hi col·laboren la Caixa, Jardineria Vives, Gràfiques Raventós Suau, el Consell Comarcal del Baix Penedès, la Creu Roja, les regidories de Benestar Social i de Cultura de l’Ajuntament, el club Slot SV3, l’Associació Motera de Calafell, l’Esbart Dansaire de Calafell, la colla de diables Guaite’ls, els Llaguts de Calafell, els Vogadors de Calafell, l’associació cultural Assadaka, la Ciutadella Ibèrica, l’Agrupació Recreativa Cultural i les biblioteques públiques municipals.
El Parc Nadalenc de Calafell arriba a la seva 24a edició. És un dels certamens nadalencs més veterans de Catalunya i se celebrarà a la carpa annexa al pavelló municipal Joan Ortoll. Els horaris són de les 11 a les 14 hores i de les 16.30 a les 20.30 hores. El 31 de desembre, el Parc tancarà a les 20 hores. El dia 1 de gener, estarà tancat.
El Parc Nadalenc de Calafell arriba a la seva 24a edició. És un dels certamens nadalencs més veterans de Catalunya. “El Parc”, diu Almagro, “és un espai destinat al gaudi d’infants i joves, on el lleure i l’educació es donen cita a través d’una variada oferta d’activitats que conjugen l’oci i la cultura, l’entreteniment i el foment de la convivència”.
Tallers sobre la biodiversitat
Com que aquesta edició està dedicada a l’Any Internacional de la Biodiversitat, s’hi podran trobar molts tallers relacionats amb els animals i la vida salvatge, com un circuit d’aventura i un rocòdrom amb pont de mico i tirolina. També s’ofereixen les manualitats de sempre en quatre tallers simultanis amb activitats rotatives, inflables, saltadors i una ludoteca, un taller de petites manualitats i un racó de lectura per a per als més menuts, així com un futbolí humà per tota la família. Per als més grans d’entre els petits, hi haurà una zona amb consoles, jocs de taula i un scalextric gegant.
Enguany, a més, s’ha ampliat notablement la programació d’espectacles d’animació infantil, amb la presència d’un major nombre de companyies i de passis, i una major implicació de les entitats calafellenques que donaran a conèixer la seva activitat a les famílies.
PROGRAMA DETALLAT D'ESPECTACLES I ACTIVITATS
Dilluns 27 de desembre
12 h Show caní de l’Agustí i la Marina
19.30 h Animació musical: Cia Rodamons
Dimarts 28 de desembre
Tot el dia Tallers amb Assadaka
11 h Xocolatada i demostració de Harleys de l’Associació Motera de Calafell
12 h Rat Cebrián: contes a la Biblioteca
16.30 h Animació itinerant màgica: “Abracadab’hula”, Circ Hula
19.30 h Entrega dels Premis del Concurs de Pessebres de la Regidoria de Cultura
Dimecres 29 de desembre
16.30 h Tallers de l’esbart dansaire de Calafell
17 h Animació itinerant de “Tornavic”, un cientíc boig, Circ Hula
18.30 h Balls de l’esbart dansaire de Calafell
19.30 h Espectacle “Tornavic”, Circ Hula
Dijous 30 de desembre
Tot el dia Tallers amb els Llaguts
12 h Rat Cebrián: contes a la Biblioteca
19.30 h Espectacle 'De cap al Circ Trio', Cia. Passabarret
Divendres 31 de desembre
11 h Taller participatiu de Kapla per a pares, mares i lls.
17 h Itinerant clown de la cia. Circ a Cinc
19 h Espectacle “Acirca’t” de la Cia. Circ a Cinc
Diumenge 2 de gener
Tot el dia Tallers amb els Vogadors
12 h Carles Alcoy: contes a la Biblioteca
16.45 h Taller de titelles amb taps, Cia. Angélico Musgo
19.30 h Espectacle “Ros” de titelles, Cia. Angélico Musgo
Dilluns 3 de gener
Tot el dia Tallers amb els Vogadors
Tot el dia Tallers de la Ciutadella Ibèrica de Calafell
16.30 h Itinerant clown: “Yaya and the moon”
18.30 h “Show caní de l’Agustí i la Marina”
19.30 h “Yaya and the moon” (pallassos)
Dimarts 4 de gener
11 h Entrenaments i classicacions del campionat d’Scalextric de Slot SV3
12 h Imma Pujol: contes a la Biblioteca
16.30 h Visita del Patge Reial (en col·laboració amb l’ARC ).
16.30 h Taller de diables
16.30 h Campionat d’Scalextric de Slot SV3
19.30 h Cloenda: llançament de globus de “l’arbre dels desitjos”. Batucada i correfoc a càrrec de la colla de diables “Guaite’ls”.
