12/11/2015

Els alcaldes convoquen a tallar la N-340 el proper 29 de novembre, al migdia, a l'Arboç

Crida a la mobilització per la falta de solucions i de resposta del ministeri de Foment

El Pacte de Berà, que aplega els municipis del nord del Tarragonès i l’Alt i el Baix Penedès afectats pel col·lapse i els accidents a la carretera N-340, ha convocat un tall d’aquesta via, el proper 29 de novembre, si abans el ministeri de Foment no dóna solucions. La convocatòria de mobilitzacions arriba per la falta de resposta del govern central a la demanda de gratuïtat de l’autopista AP-7, com a mesura d’urgència per mitigar els greus problemes de la N-340.

L’alcalde de Calafell, Ramon Ferré, apunta que “el ministeri ni tan sols ha respost la petició de la Generalitat en el sentit que, si més no, s’aprovi el desviament obligatori dels camions per l’autopista”. És una mesura que s’hauria aplicara amb bonificacions en el peatge, com a altres zones de Catalunya amb una problemàtica similar, com era el cas de la N-II al seu pas per les comarques de Girona.

Tampoc hi ha hagut cap avenç sobre la planificació de l’autovia A-7, tot i ser aquest un projecte a llarg termini.

Per això, els alcaldes, reunits aquest dimarts a Bellvei, han acordat convocar la ciutadania dels seus municipis a manifestar-se el dia 29, a les 12 del migdia, a l’Arboç. S’ha elegit aquesta localitat del Baix Penedès pel fet que suma, a més, el greuge que la carretera N-340 passi pel centre del nucli urbà.

El Pacte de Berà convidarà a Terres de l’Ebre, on hi ha la mateixa problemàtica, agreujada amb una estadística de sinistres especialment sagnant, a participar en aquest tall de carretera. Tampoc no es descarten noves accions si es continua sense rebre cap proposta de solució per part del ministeri de Foment.