La 19a Cantada d’Havaneres de Calafell comptarà amb 5 dels grups més consolidats del cant de taverna
El certamen oferirà dues nits especialitzades: “De Calella a Calafell” i “El cant de taverna, avui”
La Cantada d'Havaneres de la Costa Daurada arriba els propers divendres i dissabte 2 i 3 d'agost, en el que serà el seu 19è aniversari. La novetat d’enguany serà que les dues nits que la caracteritzen, a diferència de la immensa majoria de cantades, oferiran sengles programes especialitzats: “De Calella a Calafell” i “El cant de taverna, avui”.
“De Calella a Calafell”, la nit de divendres, comptarà amb l’actuació de Port Bo i de Neus Mar. Són dos dels grups més clàssics i reconeguts dins del món de l’havanera, tots dos amb seu a Palafrugell. Interpretaran 24 cançons triades del repertori més tradicional, amb algunes noves composicions. El programa d’aquesta primera vetllada començarà amb la sardana “Calella”, de Ricard Viladesau i Josep Martí, i acabarà amb l’havanera-rumba “Calafell, composada per Josep Bastons, amb lletra del poeta calafellenc Joan Nin.
La nit de dissabte, el protagonisme serà pel cant de taverna, amb els grups Son de l’Havana, Les Anxovetes i Els Cremats. Les tres formacions representen d’una manera volguda i atrevida la renovació del món de l’havanera i el cant de taverna. I s’hi podrà escoltar nous arranjaments, un repertori renovat i tres estils molt diferents, sota el títol comú “El cant de taverna, avui”.
Una novetat serà també la incorporació a Son de l’Havana de la veu solista de David Jarque, un dels vocalistes d'orquestra més coneguts de Catalunya, participant en el programa de Televisió “La Voz”. Les Anxovetes, de la seva banda, celebraran el seu desè aniversari. I Els Cremats es consolidaran com el grup que més vegades ha cantat en la trobada de Calafell.
La Cantada de la Costa Daurada, amb la singularitat de dos dies de durada, és una de les més esperades, tradicionals i reconegudes de Catalunya, aplega a milers de seguidors al Passeig Marítim de Sant Joan de Déu. Presentarà l'acte el periodista Francesc Sánchez Carcassés, reconegut expert en el món de l'havanera que també en fa la coordinació musical. Turisme de Calafell torna a apostar per la gratuïtat de ll’esdeveniment, tant en l’accés al recinte de la cantada, com en les cadires (1.500), que són també de franc.