La Generalitat i els ens locals del Penedès acorden noves bonificacions en viatges recurrents a la C-32
40% de descompte al peatge de Vallcarca i 70%, al de Cubelles, en els desplaçaments d’anada i tornada fets en 24 hores
El departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i les administracions locals del Penedès han acordat un nou model de bonificacions dels peatges de la C-32 (Castelldefels - Sitges - El Vendrell) que afavoreixi els desplaçaments de la ciutadania d’aquest àmbit. Els descomptes seran del 40% al peatge de Vallcarca i del 70% al peatge de Cubelles, en viatges fets en 24 hores, amb entrada i sortida al mateix lloc, com es fa a l’AP-7, de dilluns a divendres no festius.
Les notificacions, segons l’acord assolit, es posaran en marxa el proper 1 de setembre. S’aplicaran a vehicles lleugers (categoria tarifària II), mitjançant pagament dinàmic (Via T) i subscripció prèvia de la persona usuària. S’exclouen d’aquestes noves bonificacions els moviments amb origen o destí l’AP-7 Sud, atès es són moviments de llarg recorregut o que tenen un origen o destí fora de l’àmbit de l’autopista C-32.
A aquest acord s’hi ha arribat, per unanimitat, en el marc de la reunió constitutiva de la Taula de Mobilitat del Penedès que s’ha celebrat aquest dimecres, 3 de febrer, via telemàtica. La Taula té com a principal funció permetre la participació en la gestió i l’elaboració dels instruments de planificació de la mobilitat en aquest àmbit territorial.
En nom de l’Ajuntament de Calafell, hi ha assistit Miguel Ángel Perín, el tinent d’alcalde de Mobilitat. Perín ha manifestat: “És un gran pas, però la lluita continua. Estem davant d’una bona notícia per al nostre territori i les persones que hi viuen, però l’objectiu continua sent la gratuïtat total d’una autopista amortitzada i que no té alternatives”.
El regidor ha afegit: “Les bonificacions acordades seran un avantatge per a les persones residents al Penedès Marítim que necessiten agafar l’autopista per anar a treballar. Però la necessitat de viatges recurrents no ajuda al turisme o la restauració. És més, hem d’alliberar la carretera C-31 d’un trànsit elevadíssim i convertir-la en una via de comunicació entre municipis, no de pas general. Tot això s’assolirà amb la supressió dels peatges”.
Substitueixen els actuals descomptes per viatges recurrents
Aquests nous descomptes, que substitueixen les actuals bonificacions d’homogeneïtzació tarifària i de recurrència, es complementen amb les bonificacions existents per a vehicles ecològics, vehicles d’alta ocupació i els descomptes pel tancat virtual del tram Sitges – El Vendrell, amb un màxim de descompte acumulat del 75% respecte del preu del peatge base.
La implantació d’aquest nou model requereix d’una tramitació administrativa prèvia d’un nou Acord de Govern i de l’execució dels mitjans tecnològics corresponents.
A més d’aquesta mesura, en la reunió constitutiva de la Taula, també s’ha acordat la creació d’un grup de treball de caràcter tècnic sobre el Transport Públic a la vegueria. Així, en aquest grup de treball tècnic també es tindran en compte les associacions i entitats del territori.
La Taula de Mobilitat del Penedès està formada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, els consells comarcals de l’Alt Penedès, el Baix Penedès, el Garraf i l’Anoia, els ajuntaments del Vendrell, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Igualada, Sitges, Cubelles, Calafell, Cunit i Sant Sadurní d’Anoia, l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona i l’Autoritat Territorial de Mobilitat del Camp de Tarragona.