La Policia Local rep formació bàsica per poder aplicar la reforma del Codi Penal i la nova Llei de seguretat ciutadana
Ambdues reformes normatives entren en vigor aquest 1 de juliol a l'Estat espanyol
La regidoria de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Calafell ha organitzat una sessió de formació bàsica perquè els agents de la Policia Local puguin actuar d’acord amb la reforma del Codi Penal i la nova Llei de Seguretat Ciutadana, normatives que entren en vigor demà, 1 de juliol. Hi han assistit agents del cos calafellenc, però també d’altres policies locals de les comarques del Baix Penedès i del Tarragonès. Han impartit la sessió els advocats Francisco Zapater i Manuela Perea.
Aquests canvis normatius són un repte per als agents de policia, ja que diferents conductes que fins ara no eren delictes passen a tenir aquesta consideració i estar castigades. Això farà que els cossos de seguretat hagin d’atendre més denúncies i indagar més fets presumptament il·lícits. Per exemple, certes formes d’assetjament o la vulneració de la intimitat a les xarxes socials. També despareixen les faltes, que es converteixen en delictes lleus o es deriven cap a sancions administratives.
Així mateix, els policies hauran d’actuar en situacions que fins ara podien ser no perseguibles d’acord amb les ordenances municipals, però que ara ho són per ell i de forma general. I també hauran d’aprendre a treballar amb noves eines creades per les reformes legals que entren en vigor aquest 1 de juliol. És el cas, entre altres, dels bancs d’ADN.
Segons ha explicat el regidor de Seguretat, Joan M. Triadó, en la presentació de la sessió, “per a les policies locals el repte és doble, ja que pel fet de ser molt properes a la ciutadania, són sovint la primera línia del sistema legal”.
