20/01/2025

Les campanyes de bons han representat una injecció econòmica de gairebé 3 milions d’euros al comerç local

Cada bo utilitzat ha generat el triple del seu import

Les campanyes de bons impulsades des de 2020 per l’Ajuntament de Calafell han representat una injecció econòmica de gairebé 3 milions d’euros al comerç local. Aquesta mesura, que inicialment va posar-se en marxa per a pal·liar els efectes de la pandèmia en l’economia local. Però ha esdevingut un factor important per millorar l’activitat comercial, especialment en dates que hi eren poc propícies.

Cada bo, de 10 euros, genera el triple del seu import, ja que per a usar-lo cal fer una compra de 30 euros.

Aquest és el desglossament de les cinc campanyes realitzades fins ara:

Any: 2020
Import: 280.000 euros
Repercussió: 840.000 euros

Any: 2021
Import: 200.000 euros
Repercussió: 600.000 euros

Any: 2022
Import: 250.000 euros
Repercussió: 750.000 euros

Any: 2023
Import: 100.000 euros
Repercussió: 300.000 euros

Any: 2024
Import: 150.000 euros
Repercussió: 450.000 euros


Total import bons: 980.000 euros

Total repercussió: 2.940.000 euros


En aquestes cinc edicions, els bons han aportat a les dates de menys vendes de tot l’any una facturació equivalent a la d’un mes de juny. És a dir, de ser la pitjor època de la temporada baixa a resultats propis de la temporada alta.

En aquest sentit, l’objectiu dels bons és triple: fomentar el consum als establiments de Calafell, augmentar els ingressos dels establiments adherits i aprofitar l’avinentesa per a una campanya de promoció dels establiments, serveis i productes.