Les platges de Calafell renoven les banderes blaves i la bandera Aenor
El Port de Segur també aconsegueix la insígnia blava per la seva gestió medioambiental
Les tres platges del municipi de Calafell (Segur de Calafell, Mas Mel-l’Estany i la Platja) han renovat les banderes blaves que atorga la Fundació Europea per l’Educació Ambiental. El guardó ha recaigut també en el Port de Segur, per les seves bones pràctiques ambientals a la façana litoral.
Calafell ha renovat també la bandera verda Aenor, que lliura l’Asociación Española de Normalización y Certificación, com a reconeixement a la gestió medioambiental, plasmada en la certificació ISO 14001. La va aconseguir per primer cop l’any 2006, quan va ser el primer municipi de la costa catalana a assolir-la.
La bandera blava a les tres platges ve novament a reconèixer la qualitat de l’aigua de bany, la seguretat i els serveis que s’hi ofereixen. També les reiterades inversions i manteniment al llarg dels anys, a més de la seva gestió sostenible i de les campanyes informatives i de sensibilització sobre els usos de les platges.
De la seva banda, el Port de Segur rep novament una bandera blava per haver incorporat un sistema de gestió mediambiental que, entre altres qüestions, preveu la neteja de les seves aigües i el control i tractament dels residus que genera la seva activitat.
El nou tinent d’alcalde de Medi Ambient de l’Ajuntament, Josep Parera, ha destacat que “aquestes distincions medioambientals són un premi, però a la vegada un repte que tenim per continuar estant a l’altura”. Parera ha afegit que “les platges no han deixat de ser el primer actiu turístic del nostre municipi i en aquest sentit treballem”.
Les banderes blaves de les platges han estat hissades, com és tradició, durant la festa major de Sant Pere. La bandera blava del Port serà hissada dijous vinent, en un senzill acte a les 10 del matí.
