10/01/2011

Oberta la matrícula per als cursos de català a Calafell

El proper 17 de gener s’obre el període de matriculació per als cursos de català per a adults a Calafell que organitza el Consorci per a la Normalització Lingüística, amb el suport de l’Ajuntament de Calafell. Per a aquest període de gener a abril els nivells que s'ofereixen són el bàsic, l’elemental, l’intermedi i el de suficiència.

El proper 17 de gener s’obre el període de matriculació per als cursos de català per a adults a Calafell que organitza el Consorci per a la Normalització Lingüística, amb el suport de l’Ajuntament de Calafell. Per a aquest període de gener a abril els nivells que s'ofereixen són el bàsic, l’elemental, l’intermedi i el de suficiència.

Els cursos de nivells bàsic i elemental estan pensats per a no catalanoparlants, i s’adrecen tant a persones que acaben d'arribar a Catalunya i volen tenir un primer contacte amb la llengua catalana, com a les que ja l'entenen i volen adquirir la fluïdesa necessària per desenvolupar-se en les seves relacions personals i professionals.

Per altra banda, els nivells intermedi i de suficiència es dirigeixen a persones catalanoparlants, que ja dominen la llengua oral, i que volen aprendre a escriure-la o volen perfeccionar-la. Aquests cursos també es poden fer en la modalitat a distància, adreçada especialment a persones que per raons laborals, personals, geogràfiques..., no poden assistir als cursos presencials.

Els cursos s’imparteixen en aules de Calafell i Segur, i els horaris de les classes varien segons el grup, però tots s’organitzen en dues sessions setmanals de dues hores de durada.

A més dels cursos, també s’obre el període per apuntar-se al Voluntariat per la llengua. Aquest projecte posa en contacte persones voluntàries catalanoparlants que vulguin destinar una hora a la setmana a conversar en català amb alumnes dels cursos que necessiten reforçar l’aprenentatge de la llengua oral.

En aquest segon trimestre del curs se seguiran desenvolupant diversos recursos que es van posar en funcionament el mes de setembre, concretament un bloc i un canal de Twitter, per difondre recursos bibliogràfics, activitats complement‡ries, continguts i treballs de classe...

Les inscripcions es fan a Cal Bolavà (av. Generalitat, 1) del 17 al 20 de gener. L’horari d’inscripció és de de 9 a 14 hores i de 16 a 19 de la tarda. El telèfon d’informació és el 977 699 078.