11/10/2013

Presentació a la ciutadania del procés per decidir el futur de l’edifici del Mercat Vell Municipal

L’Ajuntament de Calafell ha presentat aquest dijous 10 d’octubre a les Dependències Municipals de la Platja el procés de participació ciutadana per decidir el futur de la zona que actualment ocupa l’edifici del Vell Mercat Municipal

L’Ajuntament de Calafell ha presentat aquest dijous 10 d’octubre a les Dependències Municipals de la Platja el procés de participació ciutadana per decidir el futur de l’edifici del Mercat Vell Municipal, el qual ha representat el tret de sortida d’aquest procés, que s’allargarà durant quatre mesos. La presentació estava oberta a tota la ciutadania i hi van assistir unes 100 persones. En aquesta sessió, representants municipals i de l’empresa CERES, encarregada de gestionar el procés, han explicat als ciutadans de Calafell el calendari i metodologia del procés, i quines seran les bases que el regiran.

El regidor de Participació, Joaquim Vidal, ha afirmat que “des de l'equip de govern hem apostat perquè siguin els ciutadans, qui tinguin en les vostres mans aquesta decisió i que tots els ciutadans de Calafell podran participar en el procés”. Vidal ha destacat que “es tracta d'una zona de vital importància per al futur del municipi, per la seva situació” i que “és una oportunitat que sigui la ciutadania, organitzada per grups de debat, els que presentin propostes i que després siguin tots els ciutadans els qui puguin participar en la votació popular final”. El regidor ha avançat que “l'Ajuntament de Calafell vol que aquest sigui el primer d’un seguit de processos de participació en els quals la ciutadania s’impliqui en les decisions del futur del seu municipi”.

Per la seva banda, l’alcalde de Calafell, Joan Olivella, ha assenyalat que “per a nosaltres hagués estat més fàcil prendre una decisió unilateral sense haver d’entrar en cap debat”. “Tot al contrari, volem que el poble sigui el que decideixi i, en aquest sentit, en aquest procés participatiu queden exclosos els partits polítics. Les persones que els formen hi podran participar però com a ciutadà. Amb aquest procés volem donar transparència a l'acció de l'administració municipal i, a més, reflexionar sobre les necessitats i expectatives dels veïns i veïnes de Calafell envers als espais i equipaments del municipi”, ha afirmat Olivella.

Pròxima cita, el 30 d’octubre

El procés ara continua i el 30 d’octubre es faran quatres Sessions de Debats sectorials simultànies, on serà necessària la inscripció prèvia d’aquells ciutadans que vulguin participar. Les inscripcions es poden realitzar a través de les oficines del Servei d’Atenció al Ciutadà i de la web www.calafell.cat, entre els dies 11 i 26 d'octubre. Les sessions estan estructurades en 4 àmbits:

  • Cultural i Juvenil
  • Esportiu
  • Educatiu, Social i Gent gran
  • Veïns

Fruit del debat que es durà a terme en aquestes sessions, sorgiran les propostes que se sotmetran a Votació Popular. Les votacions es realitzaran entre el 2 i el 13 de desembre, i hi podran participar tots els ciutadans, majors de 15 anys, empadronats a Calafell. Així mateix, cadascun dels ciutadans podrà votar un màxim de 3 propostes.

Posteriorment, es presentarà a la ciutadania el resultat  de les votacions, amb la proposta que finalment ha estat escollida, i que una comissió tècnica municipal s’encarregarà de validar.