26/08/2020

Els dies de festa local de l'any vinent seran el 29 de juny, el 16 de juliol i el 29 de setembre

Sant Pere, la Santa Creu i Sant Miquel, els patrons dels tres nuclis del municipi

El ple de l’Ajuntament ha acordat les festes locals per a l’any 2021, que seran les dels patrons tradicionals dels nuclis del municipi. En concret, el dilluns 29 de juny, festivitat de Sant Pere; el dijous 16 de juliol, festivitat de la Santa Creu; i el dimarts 29 de setembre, festivitat de Sant Miquel.

La normativa permet als ajuntaments designar dos dies de festa local cada any. En el cas de municipis amb diversos nuclis, es poden designar més dies, sempre que no hi hagi més de dos dies de festa local a cada nucli.

Com és habitual des de fa anys, els nuclis de la Platja i del Poble tindran com a festa local el 29 de juny i el 16 de juliol, dies de les respectives festivitats patronals; i el nucli de Segur tindrà el 29 de setembre i, a més, el 16 de juliol.

Aquest acord es remetrà al departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, perquè sigui incorporat al calendari laboral de 2021.

D’altra banda, la Generalitat ha publicat l’ordre TSF/81/2020, de 14 de juny, per la qual s’estableix el calendari oficial de festes laborals a Catalunya per a l’any vinent. No hi apareixen festes habituals com el 15 d’agost o Sant Esteve, perquè cauen en diumenge i no compten com a festes laborals. D’acord amb aquesta ordre, les festes laborals a Catalunya el 2021 seran les següents:

–Divendres 1 de gener (Cap d’any)
–Dimecres 6 de gener (Reis)
–Divendres 2 d’abril (Divendres Sant)
–Dilluns 5 d’abril (Pasqua Florida)
–Dissabte 1 de maig (Festa del Treball)
–Dijous 24 de juny (Sant Joan)
–Dissabte 11 de setembre (Diada Nacional de Catalunya)
–Dimarts 12 d’octubre (Festa Nacional d’Espanya)
–Dilluns 1 de novembre (Tots Sants)
–Dilluns 6 de desembre (Dia de la Constitució)
–Dimecres 8 de desembre (La Puríssima)
–Dissabte 25 de desembre (Nadal).