30/03/2023

Els serveis d’Igualtat de Calafell han atés 1.041 dones des del 2015 ençà

Els casos de violència masclista retornen a nivells anteriors a la pandèmia, quan es van disparar, però són molt més complexos

Els serveis d’Igualtat de l’Ajuntament de Calafell han atés 1.041 dones des de l’any 2015 ençà. 845 d’aquestes dones han buscat l’ajut d’aquests serveis per ser víctimes d’algun tipus de violència masclista. Liderades pel servei d’informació i atenció a les dones (SIAD), s’han dut a terme 9.130 atencions personalitzades, entre psicològiques i jurídiques.

En el darrer any, el nombre de casos s’ha estabilitzat, després dels increments, de fins a un 35%, que van produir-se durant els anys de la pandèmia. “Les xifres encara estan altes, però s’assemblen més a les anteriors a la covid”, diu la regidora Isabel Bou Bayona, presidenta de la comissió d’igualtat i drets socials de l’Ajuntament.

La regidora afegeix: “El que sí que passa és que els casos que ens arriben són molt més complexos que abans. Casos dificilíssims, que requereixen un nombre molt més alt d’atencions”.

I diu també: “Tot plegat, reflecteix no tant les seqüeles de la pandèmia com les debilitats del sistema de protecció social. En concret, necessitem més coordinació amb altres serveis de la xarxa de recuperació de les dones amb violència masclista, més serveis itinerants, més recursos per infants, sobretot atenció psicològica, i més recursos d'atenció a les víctimes, com a places dels serveis substitutoris per la llar”.

L’altre servei principal d’igualtat és el SAI (servei d’atenció integral), adreçat a les persones LGBTI+. Va posar-se en marxa l’any 2019. A partir del 2021, les atencions han augmentat, destacant les atencions d’acompanyament al col·lectiu transgènere. Sobretot en la tramitació de la modificació de la documentació personal.

Segons Isabel Bou Bayona, “volem destacar també disposasr d'un servei integral per a atendre a la ciutadania LGBTI+ de Calafell mostra el compromís municipal per garantir els drets d'aquestes persones i per oferir una atenció permanent i de proximitat”.