03/03/2015

Trobada d'alcaldes per reclamar la gratuïtat de l’AP-7

L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, ha participat en la trobada d’alcaldes, diputats i senadors que va tenir lloc ahir a Roda de Berà amb l’objectiu unir esforços per tal de trobar solucions als greus problemes de saturació i sinistralitat que tenen lloc a la carretera N-340, especialment des del Vendrell fins a Tarragona, ja que  aquest és un dels trams més transitats de tota la xarxa de carreteres de l’Estat espanyol i, en canvi, la inversió és pràcticament nul·la. La solució plantejada pels alcaldes passa per alliberar els peatges de l’AP-7 en aquest tram.

L’alcalde de Calafell, Joan Olivella, ha participat de la trobada d’alcaldes, diputats i senadors que  va tenir lloc ahir a Roda de Berà amb l’objectiu unir esforços per tal de trobar solucions als greus problemes de saturació i sinistralitat que tenen lloc a la carretera N-340, especialment des del Vendrell fins a Tarragona, ja que  aquest és un dels trams més transitats de tota la xarxa de carreteres de l’Estat espanyol i, en canvi, la inversió és pràcticament nul·la. La solució plantejada pels alcaldes passa per alliberar els peatges de l’AP-7 en aquest tram.

A més de l’alcalde de Calafell, en aquesta trobada també hi havia els alcaldes de Roda de Berà, Altafulla, Creixell, El Vendrell i Cunit; els diputats al Congrés Jordi Jané, Joan Ruiz i Francesc Vallés; i els senadors Jordi Sendra, Ma Jesús Sequera i Josep Maldonado.

El diputat al Jordi Jané ha explicat que la solució que es demana tindria un cost molt menor que el que fa l’Estat quan en algunes autovies per les quals hi circula una cinquena part de vehicles que en la N34. A més, la concessió amb l’empresa de l’autopista finalitza l’any 1021, cosa que minimitza el cost que suposaria alliberar el peatge. Altres solucions plantejades en aquesta trobada serien fer un enllaç a l’alçada del Mèdol o bé una altra sortida de l’autopista, que ajudés a descongestionar la carretera, descartant el projecte executiu publicat al BOE, ja que no va ser acceptat per Territori.

Els alçades afectats per la saturació de la N-340 consideren que aquest és una preocupació que fa molt temps que s’arrossega. I és que el col·lapse de la nacional suposa un problema molt greu, ja que els conductors busquen vies alternatives, com pot ser el camí de Roda al Vendrell, un diumenge a la tarda a l’estiu suporta el pas de 1.300 vehicles en només 3 hores, i la carretera no té les condicions òptimes per a fer-ho. A aquest fet s’afegeix que l’Estat, que és qui té la competència de la N-340, no ha fet cap inversió i, per tant, els municipis es veuen obligats a assumir el manteniment d’aquestes carreteres alternatives.

En aquest sentit, els alcaldes han recordat que tot i que han intentat amb el govern espanyol, fins ara no hi ha hagut cap resposta satisfactòria. De fet, l’única resposta del Ministerio de Fomento va ser l’anunci de la bonificació del 50% del peatge per als vehicles pesants, mesura que encara no s’aplica.

 

Jordi Jané també ha manifestat que aquest tema ja l’han plantejat al Congrés, al Senat, de forma oral i per escrit, i a través d’esmenes als pressupostos, però tampoc no han tingut resposta, tot recordant que el problema és global i afecta tot el territori, i per tant és incomprensible que l’Estat espanyol se’n  desentengui d’aquesta forma. L’acord a què s’ha arribat en aquesta trobada, i que s’ha anomenat “Pacte de Berà”, es traslladarà de forma unitària al Congrés dels Diputats i al Senat i es sol·licitarà una reunió amb la Ministra per solucionar el que ell ha titllat de “greu problema d’Estat”.